Productiegegevens
Productiegegevens
Hallo,
Heeft er iemand misschien een lijst met wat productie gegevens van de Lancia fulvia Coupé?
Welke chassisnummers zijn gebruikt in welk jaar? Welk type bij wel chassisnummer hoort enz. enz.
Lijkt me leuk om daar is wat meer over te weten te komen. Want ik las op een site dat de 1.3 S maar tot 1974 is gebouwd, terwijl die van mij van 1975 is....
Groeten Ard
Ps. Heb net mijn rijbewijs gehaald en ga nu dagelijks in mijn fulvia rijden. Het rijdt zeker goed, ik heb hem 2 jaar geleden gekocht en op geknapt met mijn vader... en nu maar hopen dat deze lang op de weg blijft!
Heeft er iemand misschien een lijst met wat productie gegevens van de Lancia fulvia Coupé?
Welke chassisnummers zijn gebruikt in welk jaar? Welk type bij wel chassisnummer hoort enz. enz.
Lijkt me leuk om daar is wat meer over te weten te komen. Want ik las op een site dat de 1.3 S maar tot 1974 is gebouwd, terwijl die van mij van 1975 is....
Groeten Ard
Ps. Heb net mijn rijbewijs gehaald en ga nu dagelijks in mijn fulvia rijden. Het rijdt zeker goed, ik heb hem 2 jaar geleden gekocht en op geknapt met mijn vader... en nu maar hopen dat deze lang op de weg blijft!
Re: Productiegegevens
Ard,
Een dergelijke lijst vind je in het boekje "Lancia Fulvia& Flavia" van Wim Oude Weernink.
Het boekje kost iets van 15-20 euro op e-bay of bij de betere autoboekhandel
Rob Nobel in Gouda of autonet in Rotterdam (www.autonetcarbooks.com)
In het lijstje van Wim Oude Weernink staat het volgende
Type Motor eertste Chassisnr aantal gebouwd van tot benaming
818.630/631 818.303 1001 49,656 1970 1974 Fulvia Coupe 2nd
818.630/631 818.303 50658 28,763 1974 1976 Coupe Fulvia 3
Beide autos zijn volgens mij 1.3 S versie (motor 818.303) maar de typenaam is tijdens de productie veranderd van 2e naar 3e serie, terwijl de chassisnrs kennelijk gewoon doorliepen (1001+ 49656=50657)
Bert
Een dergelijke lijst vind je in het boekje "Lancia Fulvia& Flavia" van Wim Oude Weernink.
Het boekje kost iets van 15-20 euro op e-bay of bij de betere autoboekhandel
Rob Nobel in Gouda of autonet in Rotterdam (www.autonetcarbooks.com)
In het lijstje van Wim Oude Weernink staat het volgende
Type Motor eertste Chassisnr aantal gebouwd van tot benaming
818.630/631 818.303 1001 49,656 1970 1974 Fulvia Coupe 2nd
818.630/631 818.303 50658 28,763 1974 1976 Coupe Fulvia 3
Beide autos zijn volgens mij 1.3 S versie (motor 818.303) maar de typenaam is tijdens de productie veranderd van 2e naar 3e serie, terwijl de chassisnrs kennelijk gewoon doorliepen (1001+ 49656=50657)
Bert
Re: Productiegegevens
Over die verschillende jaartallen: Mijn 1.3s 2e serie is van bouwjaar 1970, volgens chassisnummer, maar is pas in 1971 voor het eerst op kenteken gezet, dan staat dus 1971 op het kentekenpapier. Theoretisch zou je nu een auto kunnen kopen van 30 jaar oud die nooit op kenteken heeft gestaan, dan komt er de datum van nu op.
Veel plezier met rijden in de Fulvia!
Veel plezier met rijden in de Fulvia!
Re: plezier is over...
Veel plezier... tjah, dat hoopte ik ook.
Ik reed gisteren op een 60 km. weg, ineens een raar geluid en de auto begint in te houden... stotteren...
Ik kon nog een paar 100 meter doorrijden, in z'n drie, maar ook in die versnelling gebeurde het. Het leek wel of de auto op 2 cilinders liep.
Uiteindelijk af laten koelen en daarna, snel naar huis gereden, later op de dag geprobeerd of het over was, maar helaas, nadat de auto warm werd, kwam het weer terug.
Nu ben ik gaan kijken wat het kon zijn, denk de ontsteking, contactpunten, condensator misschien?
Heeft iemand dit ook al eens gehad? En wat zou ik het beste kunnen vervangen? Andere verdeler? Nieuwe contactpunten? Condensator, of is het misschien iets heel anders?
Wie o wie kan mij helpen...
Verder vind ik dat 1 bougiekabel erg strak zit, en ik weet dus ook niet of dat zo hoort...
Heeft er iemand misschien een onstekingsvolgorde voor mij?
Groeten Ard
Ik reed gisteren op een 60 km. weg, ineens een raar geluid en de auto begint in te houden... stotteren...
Ik kon nog een paar 100 meter doorrijden, in z'n drie, maar ook in die versnelling gebeurde het. Het leek wel of de auto op 2 cilinders liep.
Uiteindelijk af laten koelen en daarna, snel naar huis gereden, later op de dag geprobeerd of het over was, maar helaas, nadat de auto warm werd, kwam het weer terug.
Nu ben ik gaan kijken wat het kon zijn, denk de ontsteking, contactpunten, condensator misschien?
Heeft iemand dit ook al eens gehad? En wat zou ik het beste kunnen vervangen? Andere verdeler? Nieuwe contactpunten? Condensator, of is het misschien iets heel anders?
Wie o wie kan mij helpen...
Verder vind ik dat 1 bougiekabel erg strak zit, en ik weet dus ook niet of dat zo hoort...
Heeft er iemand misschien een onstekingsvolgorde voor mij?
Groeten Ard
Het is maar hoe je het bekijkt. Problemen oplossen kan ook heel plezierig zijn. Het plezier begint juist, zou je dan kunnen zeggen.
Bougietjes controleren. Compressie, ontsteking en benzinedruk zij de eerste dingen om te testen zeg ik dan even vlot zonder het geluid gehoord te hebben.
Ontstekingsvolgorde is 1 3 4 2
Bougietjes controleren. Compressie, ontsteking en benzinedruk zij de eerste dingen om te testen zeg ik dan even vlot zonder het geluid gehoord te hebben.
Ontstekingsvolgorde is 1 3 4 2
Hallo Ard , mijn berliner heeft de zelfde klachten, ik heb de complete ontsteking al vervangen ,help niet ,ik zoek het nu in de benzine toevoer, er zit al een electrice pomp op ,dus verstopping in het systeem lijkt mij de oorzaak ,op de carb toevoer aansuiting zit een zeef !
als de temperatuur buiten wat aangenamer word ga ik er mee verder.
Gr koos uit TUK
als de temperatuur buiten wat aangenamer word ga ik er mee verder.
Gr koos uit TUK
Probleem met Fulvia
Ja ik ga het eerst bij de ontsteking proberen, de contactpunten waren ook al niet al te best meer...
Maar weet iemand misschien een goed adres waar onderdelen besteld kunnen worden? Condensator, contactpunten, bougies e.v.t. ? Als het niet op het forum mag, mail even naar
ardjemorrissen@hotmail.com
Alvast bedankt.
Groeten Ard
Maar weet iemand misschien een goed adres waar onderdelen besteld kunnen worden? Condensator, contactpunten, bougies e.v.t. ? Als het niet op het forum mag, mail even naar
ardjemorrissen@hotmail.com
Alvast bedankt.
Groeten Ard
Re: Probleem met Fulvia
Qua bougies gebruiken veel Fulvisti NGK BP7ES. MW is prima -en vaak onontbeerlijk- voor Fulvia-onderdelen maar qua bougies heb ik wel 's - zeg maar - tweede keus gekregen van ze. Prijs was er eerlijkheidshalve ook naar. Verder geen kwaad woord over ze trouwens!
Re: Probleem met Fulvia
Ik koop deze onderdelen nog gewoon bij een autoonderdelen zaak B.v. lasaulec of een ferwerda .
ik heb ook wel onderdeel nummers voor je maar dat komt morgen wel .
Gr Koos
ik heb ook wel onderdeel nummers voor je maar dat komt morgen wel .
Gr Koos