Hallo,
hoe kan ik het beste de silentbus van de achterste baldveer eruit halen. Betreft niet de silebtbussen welke op de baldveren middels bouten is gemonteerd.
Groeten Ron Linssen.
Verwijderen silentbus bladveren achter.
Re: Verwijderen silentbus bladveren achter.
Er uit duwen met het daarvoor bestemde gereedschap.
Welk gereedschap ?
En is het er makkelijk eruit te duwen ?
Ron.
En is het er makkelijk eruit te duwen ?
Ron.
Het standaard gereedschap. Dan gaat ie er zo uit. Je hoeft enkel de bladveer aan de achterkant los te maken.
De bladveren zijn in z'n geheel uitgebouwd.
Ik was al van plan aan een kant een dop te zetten van een dopsleutelset met de diameter van de silentbus en aan de andere kant een buis waar de silentbus doorheen kan schuiven. Door het midden dan een lange bout of een draadeinde schuiven. Met daarop de moeren en zo de oude silenbus er doorheen te trekken.
Wellich een manier.
De twee silentbussen aan de andere kant zijn in bestelling, echter nog niet binnen.
Ik was al van plan aan een kant een dop te zetten van een dopsleutelset met de diameter van de silentbus en aan de andere kant een buis waar de silentbus doorheen kan schuiven. Door het midden dan een lange bout of een draadeinde schuiven. Met daarop de moeren en zo de oude silenbus er doorheen te trekken.
Wellich een manier.
De twee silentbussen aan de andere kant zijn in bestelling, echter nog niet binnen.
dat zou prima moeten lukken op die manier. misschien vooraf lekker vol met wd40 spuiten en tussen de opening aan het eind van de ronding een platbek schroevendraaier steken, waardoor de ronding iets open komt te staan.
veel plezier
flip
veel plezier
flip
Dank je voor de aanvullende tip.
In eerste aanleg durfde ik dit niet in verband met angst voor vervorming.
Echter gezien jullie ervaringen hierin kan ik dit wel doen.
Met vriendelijke groeten,
Ron.
In eerste aanleg durfde ik dit niet in verband met angst voor vervorming.
Echter gezien jullie ervaringen hierin kan ik dit wel doen.
Met vriendelijke groeten,
Ron.
Dat klinkt zo ongeveer als het gereedschap uit de boeken