HF dag, Have Fun

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Henk Broekhuijsen

HF dag, Have Fun

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Gisteren was het dan zover, verzamelen bij Huib’s Casa Fulvia voor de “1ste Vlaams Nederlandse Fulvia bijeenkomst” dure woorden voor een gezellige ongedwongen bijeenkomst van forumleden.
We werden ontvangen met een heerlijk ontbijtje en koffie, voor ons was dit zeer aangenaam omdat we vanuit Friesland al ruim 180 km achter de kiezen hadden voor we de Casa bereikte.
Bij aankomst stonden er al een viertal Fulvias en op mijn vraag aan Huib hoeveel verwacht je er zij hij 20??
Ja hoor zal wel, dacht ik toen, maar spoedig daarna vormde zich een colonne van 17 Fulvia’s, Berlina’s Zagato’s en Coupeekes op het erf, het was een heerlijke mix van Vlaamse en Hollandse lotgenoten, liefhebbers van Italiaans moois, na wat geklets en het nodige fotograferen vertrokken we met een uitgebreide route beschrijving door het wonderschone Brabant.
We moesten het rustig aan doen van Huib, i.v.m. het wild dat nog wel eens kon oversteken,
Rustig aan werd het ook we werden naar zandpaden gedirigeerd waar volgens mij de infanterie de dag ervoor had geoefend.
Diepe kuilen en stof, wat een stof op al die schoongewassen en gepoetste karretjes, als je goed uitkeek was er geen probleem, het valt op dat 30 jaar oude en voor sommige 40 jaar oude auto’s ze maar weinig tot geen rammeltjes vertonen als je over slechte wegen of wasborden rijd, de kwaliteit blijft immer aanwezig.
Op de zeer gedetailleerde kaarten die we uitgereikt kregen was het goed volgen, Zelf heb ik nog nooit zoveel maïs gezien als gisteren, soms leek het wel een doolhof waarin we reden wat een schitterende weggetjes heb je daar in België.
Na een relaxte en geslaagde lunch werd de weg vervolgd in colonne, dit reed prettig, alleen maar volgen, totdat we in een groepje van drie auto’s verzeild raakten, de wegen nog smaller werden en we dus zelf de juiste richting moesten volgen, dit ging geweldig na het onvermijdelijke keren, uitstappen in de “overlegdriehoek” treden en de weg vervolgen, wij reden in een groepje met onze Japanse vrienden in de Zagato, zij hadden ook keurig de kaart op schoot maar konden niets begrijpen van de uitleg op de kaart, maar door samenwerking en kop over kop overnemen, om maar in wielertermen te spreken, kwamen we hongerig en dorstig aan op de Hijbaard, een uitspanning in the middle of nowhere, maar razend druk, hier de nodige versnaperingen tot ons genomen, de laatste technische details aan tafel doorgenomen en na een bedankje aan beide organisatoren huiswaarts gekeerd, met een voldaan gevoel en iets van dat doen we volgend jaar weer, met nog meer “leden” ons karretje heeft zich kranig gedragen en ik hoop dat een ieder weer veilig en safe is thuisgekomen.
HUIB EN BART BEDANKT. Henk
walter de buck

Re: HF dag, Have Fun

Unread post by walter de buck »

hallo,
bedankt allen deelnemers! prettige kennismaking met de forum" babbelaars"
de thuis blijvers hadden ongelijk en voor het volgende jaar het zelfde prachtige
weder besteld. afgesproken!
ciao walter
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Hoi,

Het was gisteren inderdaad een prachtige happening. Het verhaal van Henk onderschrijf ik volledig.

Een extra uitschieter voor mij was het in de achteruitkijkspiegel telkens weer door de bocht komen van de zagato's. Dat was een onvergetelijk gezicht, telkens weer. (waarschijnlijk extra sterk omdat ik er ook een heb staan om op te knappen.) Het waren er drie!!! Een 1600 en twee S2 1300's.
Ook de aanblik van de Montecarlo was imposant.

De rest van het veld bestond uit S1 en S2 coupe's en drie S2 berlina's.

Al met al een prachtige verzameling Fulvia's en een heel geslaagde dag.

Groet Lucas.
johan

Unread post by johan »

tjonge tjonge wat een enthousiasme gisteren en leerrijk... om 11.00 uur 's morgens (de zondag) lagen mijn carbs al gedemonteerd op de werkbank . Niets te maken met de 39 kilo zand die ze te slikken kregen tijdens onze fantastische rit maar de rubbers tussen cilinderkop en carbs waren echt op. En een dag als gisteren brengt natuurlijk de drive op volle toeren om aan de slag te gaan zeker als iemand je de nodige onderdelen kan bezorgen. Mét andere velgen in het vooruitzicht (ook weer zaterdag bedisseld) en mijn blinkende carbs zal het coupeeke klaar zijn om eind deze maand een weekend lang lekker te scheuren langs Luxemburgse wegen.
Viva Lancia
J........
koos

Unread post by koos »

Hallo Walter dus jij was er ook bij ,heb je mij ook gemist?,helaas had ik andere verplichtingen dus kon ik niet komen .
Gr Koos uit Tuk
Huib Geurink

Fotoos

Unread post by Huib Geurink »

Aan alle deelnemers: bedankt voor jullie komst!
Zeker voor herhaling vatbaar. Met een paar dagen zetten Bart en ik er de data op voor de komende 10 jaar.

Wat ik zo hoor wenst men een herhaling van het Bobbejaneske achtbaan traject. Mogelijk zelfs een facultatief wedstrijdje wie het het traject het snelste aflegt.

En een meer prominente rol voor het Trappisten klooster in Westmalle. Ben ik voor. Een paar maanden geleden zaten we in Italie met een Fulvia meeting in een nonnenklooster. Is prima bevallen. We kunnen ook eens een Trappisten klooster uitproberen.

Heeft er iemand nog fotoos van het achtbaan traject? Zelf reed ik voorop dus ik heb de spectaculaire gezichten gemist. Overigens gaan we proberen een paar filmploegen te charteren voor de volgende achtbaan rit.

Hier twee fotoos van Fred:

Image
Ontbijt bij Casa Fulvia gezien vanaf de Grote Hoop

Image
Tussenstop bij het kerkje Onze Lieve Vrouw van den Akker
Lucas Geheniau

Re: Fotoos

Unread post by Lucas Geheniau »

Mooie ondertiteling bij de eerste foto!!

Bij deze mijn inschrijving voor de komende tien jaar.

Groet,

Lucas
Henk

Unread post by Henk »

Dag Koos, Walter heeft me nog gevraagd of ik Koos kende, hij had je ontmoet op Francochamps als ik het goed heb, Walter heeft een prachtig karretje, volgend jaar ben je er ook hopelijk bij samen met Ramon, het was nu al een prachtig lint, door de dorpjes, greetz Henk uit Bantega
lien

Unread post by lien »

Zou ik durven reageren? Ik heb immers geen fulvia ... maar wou gewoon even zeggen dat ik echt genoten heb van zaterdag ... schitterende auto's

Merci aan Jean en Fillip om mij mee te nemen!!!

Tot volgend jaar ? (met of zonder?)

Lien
Bob Rockland

fotookes

Unread post by Bob Rockland »

was ook zeer verbaasd over het grote aantal fulviaas en wat een prachtige autoos zaten erbij!

af en toe best jaloers!

heb een aantal plaatjes
de mooiste zijn door christel geschoten

klik hier

als je op de foto doorklikt krijg je het origineel

huib en bart: heel veel complimenten en ik schrijf me bij deze ook in voor de volgende 10 keer

groets
bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”