Beste deelnemers aan de vlaams nederlandse rit op 3 sept,
Hieronder nog wat extra informatie als Word doc die te lang is om in veelvoud uit te printen.
Het was een waar genoegen om in zo'n mooie streek met Bart zo'n mooie rit uit te zetten. Veel mooie weggetjes, landschappen en historie. Ik rijd heel veel in die streek en ontdek iedere keer nieuwe dingen. Van de week nog pas de beeldschone kapel van Onze Lieve Vrouw in den Akker ontdekt, waar we allemaal een kaarsje zullen aansteken. De kapel werd in 1650 gebouwd door pastoor van Dijck, broer van de Vlaamse kunstschilder Antoon van Dijck.
Klik hier om de informatie over het kerkje te downloaden.
En klik hier om informatie over de streek uit de tijd van de 80 jarige oorlog te downloaden. We komen zowat door iedere plaats die wordt genoemd in het verhaal. De grens tussen wat nu België en Nederland zijn werd bepaald bij de vrede van Munster aan het einde van de 80jarige oorlog. In België gaat trouwens het verhaal dat het Wilhelmus eigenlijk van de Belgen is en dat ze hun volkslied terug willen. Van mij mogen ze het hebben. In ieder geval drinken we er een op!
Let op:
Ver in de 2e helft van de rit, we zitten dan ten zuiden van Turnout en hebben juist de priorij Corsendonk en het kasteel van de baron van Zeverdonk gehad, krijgen we een stuk dat heel mooi is, maar we hebben 5 kaarten er op na geslagen, alle 5 verschillend maar geen een klopt er. Navigatoren van rallies weten dat het in Belgie voor komt dat de kaarten en de werkelijkheid niet geheel overeenstemmen. Nou, hier in het geheel niet. We rijden achter elkaar aan en verzamelen bij de Yamaha dealer op de weg Turnhout - Kasterlee bij Winkel.
Complimenten aan Bart. Een uitstekende chauffeur! Hij heeft veel achter het stuur gezeten van Elena, m'n S1 coupé. Hoewel Bart zelf een S2 Zagato heeft, voelde hij zich toch van de eerste seconde prima thuis in Elena.
Huib
Achtergrond info rit 3 sep 2005
Re: Achtergrond info rit 3 sep 2005
Owwww.... Ik ga niet. Bulgarije kan de pot op. Overstroomde, corrupte, armoedige zooi bovendien. Waarschijnlijk 0 Fulvia's op de weg en er ook nooit geweest. Onbegrijpelijk schrift. Iedereen aan de bedelstaf en depressief. Jattende zigeuners. Gefrustreerde Turkse minderheid.
Maar ja... Ik ben "op invitatie" en kan eigenlijk niet meer afzeggen...
Volgend jaar zal alles en iedereen moeten wijken! Vooropgesteld dat het dagje voor herhaling vatbaar bleek en dat zal vast wel.
Maar ja... Ik ben "op invitatie" en kan eigenlijk niet meer afzeggen...
Volgend jaar zal alles en iedereen moeten wijken! Vooropgesteld dat het dagje voor herhaling vatbaar bleek en dat zal vast wel.