Het is zover! Ze doet het niet! Mijn technisch verder uitstekende Fulvia 3 wil niet starten. En ik vind het best leuk.
Het volgende is denk ik gebeurd: na een bijna volledige werkdag ging ik gisteren om 15.00 uur zitten en merkte ik dat er herrie uit de luchtstroomopening kwam. Ik meende eerst dat een enorm insect zich erin moest hebben gewurmd, daar de fan toch echt uit stond. Maar hoewel diverse malen daartoe gesommeerd, er kwam niets naar buiten. Toen heb ik de fan eens aan en weer uit gezet en zowaar: het geluid hield op. Curieus.
De accu was wel mooi plat. Aanbod van collega's om mij aan te duwen aangenomen. Was dit dom? Moet men dit met een Fulvia misschien nooit doen? In ieder geval; het lukte niet en de startkabels boden ook geen soelaas. De startmotor? Ik hoorde slechts een klein geluid, alsof hij maar een keer overslaat.
Nu staat ze wel veilig, achter het hek, maar niet droog. Ik wil haar terug naar de stal slepen, tenzij iemand mij beter kan adviseren. En wanneer ik haar terug sleep, wie kan mij dan aan een startmotor of een goede reviseur helpen?
Startmotor?
Re: Startmotor?
Klinkt alsof je fan toch aan is blijven staan en je accu (bijna) helemaal leeg getrokken heeft.
Met een kompleet ontladen accu krijg je de motor niet op gang.(Vaak ook niet met startkabels of je moet ze eerst een minuut of 10 rustig hebben laten laden)
Hopelijk is je accu niet overleden ,anders heb je een nieuwe nodig. Eerst maar eens proberen om 'm op te laden.
Met een kompleet ontladen accu krijg je de motor niet op gang.(Vaak ook niet met startkabels of je moet ze eerst een minuut of 10 rustig hebben laten laden)
Hopelijk is je accu niet overleden ,anders heb je een nieuwe nodig. Eerst maar eens proberen om 'm op te laden.
Jojo, zeer bedankt.
Ik heb haar weer aan de praat gekregen met behulp van een diesel. Na een minuut of 5 deed ze het al weer. Ik had haar ook nooit mogen wantrouwen...
Ik heb haar weer aan de praat gekregen met behulp van een diesel. Na een minuut of 5 deed ze het al weer. Ik had haar ook nooit mogen wantrouwen...
Zal wel. Auto accu's kunnen slecht tegen volledige ontlading.
Meestal is het schakelaartje van de fan gaar. Dat ook maar repareren.
Meestal is het schakelaartje van de fan gaar. Dat ook maar repareren.