Wat is zo’n koepeke toch mooi!!!!!!!!!

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Wat is zo’n koepeke toch mooi!!!!!!!!!

Unread post by Huib Geurink »

Afgelopen vrijdag was het dan zover. Ik mocht onder het mes. Ik had al een hoop Fulvia’s gedaan maar nu was ik zelf aan de beurt. Vanwege een liesbreuk kon ik geen versnellingsbakje meer tillen. Het wachten had wat lang geduurd maar dat kwam omdat ik en voorkeurstem had uitgesproken voor een Limburgse chirurg. In het voorlichtingsboekje werd bij herhaling gewezen op de mogelijk nadelige gevolgen voor toch wezenlijk belangrijke onderdelen. Nu vind ik Limburgers toch meer Latijnen dan Germanen.. Hun Bourgondische levensstijl spreekt me wel aan. Dat had ik vertaald naar een zo goed mogelijke garantie voor het blijvend prima functioneren van een en ander. Het is misschien allemaal vooroordeel, maar ik werk graag met een portie gezonde vooroordelen. Doe uw voordeel met een vooroordeel. Het scheelt maar twee ootjes en een erretje. Makkelijk kan nauwelijks. Als je een beetje oefent met de hinkstapstotter is er al helemaal geen verschil. Wat voordeel is, is trouwens toch al vooroordeel. En tenslotte was het m’n voordeel waar in gesneden moest worden.

Naarmate het moment naderde werd ik toch wat zenuwachtig. Misschien nam onze Limburgse chirurg het leven toch wel heel serieus en begon hij op donderdag al met zuipen. Als import Brabander weet ik niet beter of je begint pas op vrijdag. Dat was ooit al een hele ommekeer. Tot niet al te lang geleden werd er in het katholieke Brabant op vrijdag geen vlees gegeten. Bij een eitje is het slecht wijn drinken. Maar misschien combineert een eitje wel weer prima met Trappistenbier. Daar doe ik graag een keer onderzoek naar. Dat is het voordeel van een rijk kerkelijk verleden. Er is altijd wel een onderzoekje te doen waar je je voordeel mee kunt doen.

Het ziekenhuis was ooit een protestant ziekenhuis. Niks mis mee, maar ik had eens gehoord dat die nog al zuinig zijn. Stel dat ze de messen alleen op maandag slijpen. Dan ben je mooi de sigaar als je vrijdag de laatste bent. Misschien ook allemaal vooroordeel maar het is wel een van de weinige ziekenhuizen waar ze ieder jaar geld overhouden en dat moet toch ergens vandaan komen.

Annebel had m’n weekendtas goed volgeladen. Ze maakte zich een beetje ongerust dat ze de breuk niet zouden kunnen vinden als je daar op de operatietafel ligt. Ze had dus heel lief de tas volgepropt met krukassen om er zeker van te zijn dat ik met een forse breuk aan zou komen. Ze heeft zelf jaren op de OK gewerkt en ze weet hoe vervelend het is voor de chirurg als de patiënt niks heeft.

Door de buuf werd ik op de afgesproken tijd op de stoep van het ziekenhuis gedeponeerd. Met de zware tas in m’n handen heb ik voor het zeker nog de trappen genomen. Dat heeft allemaal goed gewerkt want op de afdeling riepen ze meteen “U komt voor een breuk”. Nou, alles is duidelijk denk je dan. Er kan niks meer mis gaan. Nou, mooi mis.

Ik kreeg een pot verafbijt in m’n handen gedrukt voor de ontharing. Ik had net de dag tevoren een koepeke van de verf ontdaan met hetzelfde spul. Daar kwam blank staal te voorschijn. Bij mij alle kleuren van de regenboog doch hoofdzakelijk paars.

Uiteindelijk werd ik geheel vastgesjord de operatiemaker binnen gereden met infuus al in de arm. De verlichting leek me prima geschikt voor motor- en versnellingsbakrevisies. Terwijl ik die lag te bestuderen, vroeg de anesthesist “Welke kant moeten we doen?” Ik kon nog net zeggen “Links” maar voordat ik kon zeggen “Dat is voor de kijker rechts” was ik al vertrokken. Daar word je dan na enige tijd ook mee wakker. Je hoort maar al te vaak dat men rechts een wiellager vervangt terwijl de kwaaie links zit en omgekeerd.

Na het ontwaken inspecteerde ik dan ook meteen de plaats van de ingreep. Twee gaten ter grootte van M10 maar wel precies in het midden. Oei. Dwars door de linea alba en nog geen uitsluitsel of de reparatie aan bakboord of stuurboord had plaatsgevonden.

Die doorsnijding van de linea alba, een onmisbaar onderdeel bij het prettig besturen van een koepeke, zat met toch wel dwars. De ene helft van de wereld verkoopt comfort en zekerheid aan de andere helft. Nou, je kunt dat niet kopen. Het zit in je of het zit niet in je. En als het in je zit, zit het in de musculus piramidalis. De piramidalis is een spier onder in de buik die bij mensen en andere apen functioneel is bij het rechtop lopen en het besturen van een koepeke. Middels de linea alba is de piramidalis verbonden met de kin zodat je een correct houding kunt completeren. Simpel gezegd werkt het zo. Door de overheid worden we jaren lang in de schoolbanken geparkeerd. De piramidalis atrofieert (verdwijnt) daardoor. Vervolgens gaat de mensheid aan de slag om aan anderen comfort en zekerheid te verkopen. Dat werkt niet dus de dag er op doet iedereen het weer opnieuw. De overheid heeft daar flink baat bij, want die vangt dan steeds weer belastinggeld. Er is een systeem geschapen waar iedereen slaaf van is. Om de slavernij af te schaffen volstaat het de piramidalis weer terug te trainen maar dan graag met een volledig intacte linea alba. De zithouding in de Fulvia coupe is zodanig dat het gebruik van de piramidalis in de hand wordt gewerkt. De vorm en positie van de stoel, de opstelling van het stuur en de grootte daarvan, plaatsing van de pedalen, kortom het hele concept werkt een gebruik van piramidalis en linea alba in de hand. De piramidalis bestaat uit weefsel dat bij gebruik niet moe wordt in tegenstelling tot vrijwel alle andere spierweefsels. Als je voor het de zithouding de piramidalis gebruikt kun je dat vrijwel onbeperkt volhouden. Je kunt natuurlijk verder trainen dat je het ook op een keukenstoel prima vol houdt, maar ik vind het wel goed zo. Staat ook een beetje raar als je in een ruk naar Venetië rijdt en je komt aan op een keukenstoel. Intussen heb al weer 200km gereden in het koepeke en ben geheel gerust gesteld. Mijn linea alba werkt prima.

Zaterdag morgen werd ik om acht uur weer op vrije voeten gesteld. Vlug Annabel gebeld. Gelukkig begrijpt zij hoe het leven in elkaar steekt. Ze kwam me dan ook ophalen met Elena, het Lancia blauwe koepeke. Terwijl ik daar in het ochtend zonnetje voor het ziekenhuis stond te wachten, zag ik in de verte het koepeke de oprit opkomen. Tussen de bomen door, over de parkeerplaats. Soms deels in beeld, soms uit beeld en dan weer groter terug in beeld. En uiteindelijk stopte het koepeke precies voor me. Jongens, wat is zo’n koepeke met aan het stuur la piu bella donna del mondo toch mooi!
chris

Re: Wat is zo’n koepeke toch mooi!!!!!!!!!

Unread post by chris »

Huib er zijn maar weinig mensen die ik begrijp.
Dan ben ik toch blij dat ik jou ken.
Ik heb nog wel andere tips voor het ontharen van je bikinilijn,
als je weer een keer zou moeten.
pieter

Unread post by pieter »

beste huib,

wat ik hier begrijp is dat je in en uit het ziekenhuis was en weer als vanouds kunt opereren,

proficiat!

pieter noordman
Huib Geurink

Gaat redelijk. Ze zeiden "Na twee dagen kun u weer alles." Dat lijkt me wat optimistisch. Ik maak daar dan ook maar vier dagen van. Morgen ga ik dus proberen een rondje om de boerderij te sprinten met in iedere hand een versnellingsbak want ik ben toch wel benieuwd naar de methode van Chris.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Huib, van harte! Mooi verhaal... Als je (meer) geld nodig hebt ga je maar gewoon broodschrijven. Iedere dag een Huib Geurink-column in de krant - ik teken er voor.
Bob Rockland

Unread post by Bob Rockland »

huib

goed nieuws dat ze in reserve belgie toch goed kunnen opereren

alvast nog meer beterschap gewenst, en die methode van chris daar zou ik maar even mee wachten!

groets
bob
Huib Geurink

Bob
Ik ben gewoon hier in Breda geopereerd! Zelfs in het ziekenhuis waar jouw onvolprezen moedertje jarenlang haar steentje heeft bijgedragen.
Breda is geweldige multiculturele wereldstad waar ook Limburgers hun messen trekken. En dat niet alleen. Nergens ter wereld is er een plaats met zo'n grote dichtheid aan Fulvia's en andere mooie Lancia's zoals B20's, B24's, Flaminia's en Lambda's. Er is zelfs een wereldbekend hospitaal voor Fulvia's hier ter plaatse.
Verder rijden hier de topfotografes allemaal op Fulvia!
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Stop stop stop......

Zo kan ik mijn viva-lancia-verslaving niet meer camoufleren hoor:

mijn collega's kijken me gek aan als ik gierend van het lachen over de grond rol,
tranen rollen over mijn wangen, dit is ware humor met grote H

Dit zijn heerlijk sappige vertelselkes waar éénieder goesting van krijgt om gewoon voor de lol je liesjes te laten hermonteren

ach laat maar, ze snappen mijn Lancia-verslaving tout-court ook al niet, dus dit is ook zinloos uit te leggen tegen de ubersnitzelgrubers, stuk voor stuk auto-liefhebbers van het Bayerse instituut.

Inderdaad, Huib, je moet je column hier op de webstek krijgen, en wel snel, er wordt te weinig gelachen op deze sombere bol!

Bart
Huib Geurink

Bart

Ik zie dat je het woord "goesting" gebruikt. Dat is uitgeroepen tot het mooiste vlaamse woord. Ik kan dat helemaal begrijpen. Als een Vlaamse Schone dat woord op de juiste manier uitspreekt weet je niet wat er gebeurt. Daar kan een Fulviaatje maar net tegen op. Misschien zelfs wel net niet.

Hier in Noord Brabant is nog vorige week het woord "Houdoe" uitgeroepen tot het mooiste Brabantse woord. Het staat natuurlijk in geen enkel verhouding tot "goesting" maar ik zou toch wel een deal met je willen maken.

Als jij het woord "houdoe" introduceert en promoot in Vlaanderen, dan doe ik dat met het woord "goesting" hier in Brabant. En als je wat mpg'tjes kunt bemachtigen met Vlaamse Schonen die ................ dan zet ik ze op de site.

Er is nog het verhaal over de meeting met een aantal Lancia vrienden in een nonnenklooster aan het strand bij Venetie. Als je dat leest en je hebt nog geen liesbreuk dan krijg je er een. Maar helaas, ik ben al door het Vaticaan op de vingers getikt. Ik wil geen ruzie met Papst Benedict (of zoals we hier in Nederland zeggen Paus Benedicht omdat ie ook al tegen voorbehoedsmiddelen is). Het is in principe best een goed idee om onder kruisbeelden een bordje te hangen met "Ho fumato" (Ik heb gerookt). Ik heb alle begrip voor hun goede bedoelingen maar ik zou het toch wat subtieler aanpakken. Echt heel aardige mensen daar in het Vaticaan, maar ze hadden me beter als adviseur aan kunnen stellen.

En wat ook geestig is. Onder aan de forumpagina's staan Google ads die automatisch gegenereerd worden aan de hand van trefwoorden. Als je naar de posting van Christel inzake het ontharen van de bikinilijn gaat zie je onderin ineens advertenties voor ontharen. Dat is de werel waar we in leven, Bart. Het is om te gillen. We worden genaaid en gesnaaid waar we bij staan. Het is ineens geen Big Brother meer maar Giant Google die alles in de gaten houdt en een fracties van millisecondes jou voorschotelt wat je wel en wat je niet wilt.

Ik snap je houding inzake het Beierse gebeuren. In de jaren 80 viste ik regelmatig op karper en meerval in de Rio Cinca waar deze uitmondt in de Ebro bij Mequinenza. Daar leerde ik een Claus uit Augsburg kennen. Claus had een budget geregeld om een onderzoek te doen naar de eetgewoontes in Beieren en vroeg mij om hem te assisteren. Ik was daar gauw uitgekeken. Van dat vette Schweinenspul met van die kleffe witte ballen (die ik gebruikte als aas voor karpers en meervallen). Ieder restaurant heeft ook zijn eigen brouwerij in de kelder. Van dat gore bier werd ook flink gezopen. De andere dag was iedereen ziek maar omdat ze zo straal bezopen waren wisten ze niet meer of het nu van het gore bier of het ranzige eten kwam zodat ze s avonds maar weer opnieuw begonnen. Ik heb snel de moed opgegeven en ben naar het slot Neuschwannstein gegaan alwaar ik bij een groep zwanen zeer interessante dingen waarnam. Maar dat is weer een verhaal apart.
vxbob

Unread post by vxbob »

Bart,

Ik had het niet beter kunnen weergeven. Ik lijk jouw tweelingbroer wel.
Ook bij mij rolden de tranen... van het lachen. Zou er een soort Lancia-humor bestaan ?
En de Viva-Lancia verslaving komt mij heel bekend voor.
Huib for president !!

Bob Zwaenepoel
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”