uitlaat dichten

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Thomas

uitlaat dichten

Unread post by Thomas »

weet iemand wat ongeveer de temperatuur van de uitlaat zo halverwege middenstuk (stuk met rechte eind en eerste demper)? ik wil nl weten of ik daar een gaatje kan dichten met tin, of dat daar de temperatuur nog zo hoog is dat tin gaat vloeien. Alvast bedankt!
Thomas
Bart Verbeek

Re: uitlaat dichten

Unread post by Bart Verbeek »

Ik denk dat koper beter zal helpen.
De druk en de temperatuur zal volgens mij opnieuw gaatjes creëren.
Thomas

Unread post by Thomas »

Bedankt voor je reactie Bart; het gaatje is er destijds bewust in gemaakt, en moet ik nu vanwege keuring dichten. Ik dacht eraan een staalplaatje eroverheen te buigen en vervolgens van dat vloeibaar tin rondom het plaatje aan te brengen; dat hardt uit nadat je het hebt opgewarmd. Koper wordt lastig vanwege de veel hogere temperatuur die je moet hebben om het te doen smelten: tegen die tijd is mijn bitak laag gaan branden..
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Kun je er niet gewoon een grote plaatschroef indraaien met wat uitlaatkit? Ik neem aan dat het een klein rond gat is.
Thomas

Unread post by Thomas »

Klopt, maar dat wordt dan beschouwd als "tijdelijke maatregel" en dat wordt (althans hier in Zwitserland en waar het om een invoerkeuring gaat) geweigerd. Normaal zou ik er zelf gewoon een stuk op lassen maar lasapparaat en zo is allemaal in de opslag... dus zoek ik andere mogelijkheden die vrij eenvoudig met simpel gereedschap te doen zijn.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

als het toch maar (erg) tijdelijk is;
gaan voor het tinnen soldaatje!

Succes
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”