(Her)import in Nederland

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Olivier Oosterbaan

(Her)import in Nederland

Unread post by Olivier Oosterbaan »

Binnenkort weer vanuit Belgie naar Nederland toe en Chiara, Coupe uit '71, gaat mee.

Heeft iemand nog recent een auto vanuit een ander Europees land in Nederland ingevoerd? Door welke hoepels moet ik springen? (De auto is nu geregistreerd in Belgie, is in 2001 al een keer ingevoerd in Nederland vanuit Italie.)

Ik begrijp van de website van het RDW dat er in juni 2004 iets is veranderd maar wordt er anders niet veel wijzer van.

Dank, en zoals Papst Benedikt zegt: Arrivederci!
Olivier
Huib Geurink

Re: (Her)import in Nederland

Unread post by Huib Geurink »

Gewoon meenemen en in rondrijden.
Lange neus naar de RDW en de drollenleggers in Den Haag en Brussel aanpakken omdat ze de zaken niet goed noch klantvriendelijk hebben geregeld.

Zeker in Schengen zou het intussen al lang geregeld moet zijn. Er is vrij verkeer van mensen en goederen. Nou, niks vrij verkeer van goederen. Kost je een keuring, papieren, platen en nog een vrije dag ook. Vrij verkeer van goederen betekent dat het je nog niet eens een vrije dag zou moeten kosten.

Aanpakken die slome duikelaars dus. Je zou kunnen procederen maar dan bestrijd je de vijand met z'n eigen wapens en dat is heel dom. Dus iets creatiefs bedenken.

Intussen kunnen we natuurlijk wel met z'n allen tegen de Europese grondwet stemmen zolang dit niet naar behoren is geregeld.

Met de woorden van Duce Benito "Sieg Heil"
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Ik begrijp Huib z'n frustratie, heb net in Duitsland een mooie roadser van een ander merk gekocht, bouwjaar 2000, en mag over drie weken na de keuring aardig aftikken bij de BPM

Maar zonder dollen, je kunt natuurlijk niet te lang op een Belgisch kenteken in Nederland blijven rondrijden

Rechttoe rechtaan kun je de auto natuurlijk gewoon aanmelden voor een RDW keuring
Voor een 1971 er kost dat 127 Euri, en de rest is allemaal grateloos voor niets omdat je Fulvia meer dan 30 jaar oud is.

Als je echter je nederlandse papieren of kopieen daarvan nog hebt zou ik eens gewoon met de RDW bellen en vragen of er niet wat beters te regelen is dan weer een keer keuren, mischien kun je zelfs je oude kenteken weer terugkrijgen

Bert
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Er is schijnbaar een regel dat je als Nederlander niet met een buitenlands kenteken in NEDERLAND mag rijden. Dit schijnt in de wet te staan en dit wordt bij willekeur gebruikt om je te beboeten. Er zijn uitzonderingen, maar dan kom je zeker niet voor in aanmerking.

Ik heb een maand met een auto met Kuwait nummerbord rondgereden, 3 maanden met een Duits kenteken, een half jaar met een Engels kenteken en wellicht nog andere. Weinig problemen gehad, maar het lastige is dan om wel verzekerd te zijn. Voor mij een gouden regel om nooit onverzekerd te rijden. Lukte iedere keer wel, maar kost wel wat moeite.

Ik heb ook ooit een klassieker her-ingevoerd. Ik kreeg het oude kentekennummer terug, maar moest wel een normale RDW keuring ondergaan. Ik verwacht dat dat in jouw geval ook zo is. Voor mij is voor een klassieker een RDW keuring gewoon een APK, mits je het orginele kenteken van het land waaruit je hem invoert maar hebt (dat is wat vorig jaar veranderd is en voor veel problemen kan zorgen). Succes! Peter
Joop

(Her)import in Nederland

Unread post by Joop »

Kan Huib goed begrijpen , maar dat is Nederland, die regeling waar Peter het over heeft voor zover ik begrijp betrekking op als je een werkgever hebt bv in Belgie en dat hij je een auto ter beschikking steld, hiervoor kan je ontheffing aanvragen dat je dus op Belgische kenteken mag rondrijden. Overigens rijdt een vriend van mij in Frankrijk met zijn in nederland geregistreerde op een franse verzekering rond. Echter bij een verblijf in Nederalnd werdt hij van de weg gehaald ivm.....Apk en niet verzekerd ..., na het laten zien van de papieren ivm verzekering en keuring mocht hij doorrijden van de Politie.

verder rij ik met enige regelmaat in een in Belgie geregistreerde auto, de laatste keer bijna 6 maanden en ben bij elke controle vriendelijk door gereden.....

Joop
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

mazzelaar!
Ik reed 5 jaar geleden met mijn pas in Zweden gekochte Flavia vanuit Toreboda terug naar Nederland, Door Zweden en Duitsland geen enkel probleem , ook niet bij de controle de ferry op en af,maar bij Harmelen werd ik keurig aan de kant gezet
Gelukkig had ik hem op het Zweedse kenteken verzekerd, maar het was een heel ge-eikel.
Natuurlijk logisch met onze belachelijke BPM, als men niet streng zou controleren zou half nederland op een Duits of Belgisch kenteken rijden.
Er is zelfs een officieel EEG verdrag dat toestaat dat je met een auto met een vreemd kenteken rijdt, maar nederland heeft dat " wijselijk" niet ondertekend, vandaar

Bert
Olivier Oosterbaan

Unread post by Olivier Oosterbaan »

Peter, dank voor de verheldering.

Over de uitzondering voor het kenteken (en de bijbehorende verzekering) heb ik ooit nog een uur met de Officier van Justitie in Amsterdam zitten keuvelen. De transactie voor het niet in Nederland verzekerd zijn (uitschrijving in Nederland hangt dus niet samen met inschrijving in Belgie) was uiteindelijk toch 100 EUR (50% korting van de richtlijn!) ondanks dat mijn auto verzekerd was in Belgie.

Olivier
marc

Unread post by marc »

Wat gaan ze dan doen met nederlanders die in belgie wonen en eens op familiebezoek gaan in nederland met een belgische nummerplaat?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”