kenteken weg

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart

kenteken weg

Unread post by Bart »

Hallo Fulvisti

Wat mij nou weer gebeurd is.. Afgelopen weekend stond mijn fulvia geparkeerd in het voor mij vreemde, maar toch goed bekend staande Wassenaar. Volgende ochtend: kentekenplaat weg.
Wat moet iemand nou met 1 (!) plaat van een bruine fulvia? Jat ze dan allebei. De gele plastic dopjes van de bijgeleverde boutjes lagen nog onder de auto in de sneeuw, boutjes zaten nog vast in de bumper. Gewoon met geweld erafgetrokken lijkt wel.

Al met al best vervelend. Ik heb aangifte gedaan van vermissing. Dat duurt een half uur. En nu moet ik naar het postkantoor en krijg ik een 1tje op mijn nieuwe platen. Kost allemaal weer geld.

Bart
Carlo

Re: kenteken weg

Unread post by Carlo »

Even diep adem halen Bart,

Sterkte!
elentinos

Unread post by elentinos »

Heb je een origineel NL kenteken, nieuw kenteken of een klassiekerkenteken? Voor een nieuw kenteken moet bij vermissing van de platen een nieuw kentekenbewijs worden aangevraagd (met het volgnummer 01). daarna kan met het nieuwe kentekenbewijs nieuwe platen worden besteld.

Maar... geldt dit ook voor oude kentekens en het klassiekerkenteken?
Bart

Unread post by Bart »

Auto is ingevoerd in '86, ik heb dus nieuwe platen.
Of is er misschien toch een mogelijkheid dat ik op klassiekerplaten kan overgaan?

Bart
Flip Smorenburg

Unread post by Flip Smorenburg »

ja, dat kan.

zie de site van de RDW.

kenteken combinaties hangen af van het bouwjaar van de auto.

bv een auto uit 1974 krijgt; nummer- YB - nummer. blauwe plaat met witte cijfers en letters

flip

ps ik zag pasgeleden een bijna nieuwe Lotus staan die aan de voorzijde(nieuwe gele platen met in blauw nl erop) een sticker als kentekenplaat, bovendien waren de letters en cijfers maar 38mm hoog.
Is dit legaal?
elentinos

Unread post by elentinos »

Zo'n afwijkende plaat moet goedgekeurd zijn door het RDW en vermeld staan op het kenteken. Je ziet wel vaak Alfa 156's rijden met een kleine plaat voorop en ook worden die kleine platen vaak gemonteerd op Amerikaanse auto's. Als het goed is staat dit vermeld op het kenteken bij de opmerkingen. Achteraf zo'n kleine plaat monteren zonder de opmerking op het kenteken is illegaal.
Flip Smorenburg

Unread post by Flip Smorenburg »

deze plaat was nog kleiner als een amerikaanse plaat. eigenlijk de grote van een oud italiaanse voorplaatje. daarom vond ik het ook zo eigenaardig.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Als je een nieuwe Lotus kunt kopen, kun je ook wel een boete betalen vanwege die platen lijkt me. Het is een afweging tussen een mooie auto met plaatje zoals het volgens jou hoort en misschien een boete, of de zekerheid van geen boetes vanwege kentekenplaten en zo'n lelijk groot geel ding ergens voorop waar er eigenlijk geen plaats voor is.
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Het is jaren zo geweest dat je bij import van autos van ik dacht na 1 jan 73 gewoon het "gele" nummer kreeg wat aan de beurt was.
Nadat het huidige model kenteken was ingevoerd, is die datum opgeschoven naar een datum die in ieder geval ligt na de datum dat de laatste Fulvia werd geproduceerd en kun je auto's van tussen die 1 jan 73 en de nieuwe datum die een geel kenteken hebben omzetten naar een klassieker kenteken. Kost wel weer geld maar de blauwe platen passen in ieder geval in het lijstje achter. Over kleur wil ik niet twisten.
Jorn van Beckhoven

Unread post by Jorn van Beckhoven »

De RDW geeft een aardig overzicht, zij het niet exhaustief:

http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/01_ke ... 1_0001.htm

Curieus is dat zelfs zaken als treksterkte, rekgrens en Brinell hardheid van het materiaal waarvan de plaat gemaakt moet zijn, geregeld zijn. Een en ander is te lezen in (oa) de ministeriele regelingen:
- 'Regeling eisen goedkeuring kentekenplaten 2000';
- 'Regeling kentekens en kentekenplaten',

Het koninklijk besluit 'Kentekenreglement' en de Wegenverkeerswet 1994.

De teksten van deze zijn allen terug te vinden op http://wetten.overheid.nl/

Cheers!
Jorn
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”