Schakelaar voor achterruitverwarming.
Schakelaar voor achterruitverwarming.
Waar zit de schakelaar voor de achterruitverwarming voor een Fulvia serie 2.
Ik zie wel wat onder het dashboard zitten maar er ontbreekt iets aan, waarschijnlijk defect.
Ron.
Ik zie wel wat onder het dashboard zitten maar er ontbreekt iets aan, waarschijnlijk defect.
Ron.
Re: Schakelaar voor achterruitverwarming.
Ron,
De achterruitverwarming was kennelijk een optie. In de Duitstalige handleiding staat een wat curieus stukje waar ik niet echt wijs uit wordt:
THERMO-HECKSCHEIBE (Auf Wunsch fur Coupe)
Der in der Heckscheibe eingelassene elektrische Widerstand dient als Entfroster. Schalter mit Kontrolleuchte, die bei eingeschaltetem Widerstand aufleuchtet. Zundschlussel in Stellung MAR.
Den Widerstand nie bei stehendem Motor eingeschaltet lassen!
Iemand?
Succes,
Jorn
De achterruitverwarming was kennelijk een optie. In de Duitstalige handleiding staat een wat curieus stukje waar ik niet echt wijs uit wordt:
THERMO-HECKSCHEIBE (Auf Wunsch fur Coupe)
Der in der Heckscheibe eingelassene elektrische Widerstand dient als Entfroster. Schalter mit Kontrolleuchte, die bei eingeschaltetem Widerstand aufleuchtet. Zundschlussel in Stellung MAR.
Den Widerstand nie bei stehendem Motor eingeschaltet lassen!
Iemand?
Succes,
Jorn
Maar waarom zitten er dan van die dunne lijntje's in mijn achterruit.
Dat is toch de achterruitverwarming, hebben ze dan maar 1 type ruit gemaakt en die er gewoon ingezet?
Ik heb diverse achteruiten liggen, en daar zitten toch echt allemaal van de lijntje's in, of is er dan nog iet's ander's waar je het aan herken?
Groeten,
Joop
Dat is toch de achterruitverwarming, hebben ze dan maar 1 type ruit gemaakt en die er gewoon ingezet?
Ik heb diverse achteruiten liggen, en daar zitten toch echt allemaal van de lijntje's in, of is er dan nog iet's ander's waar je het aan herken?
Groeten,
Joop
THERMISCHE ACHTERRUIT (extra voor coupé)
De electrische weerstand die is ingebouwd in de achterruit dient als 'ontdooier'.
Schakelaar met controlelampje, wat verlicht is bij ingeschakelde weerstand. Contactsleutel in de stand 'MAR'.
De weerstand nooit ingeschakeld houden bij stilstaande motor!
Niet zo erg curieus dus! Dat soort schakelaartjes (van Bosch) is nog steeds te koop bij de Brezan.
Jan
De electrische weerstand die is ingebouwd in de achterruit dient als 'ontdooier'.
Schakelaar met controlelampje, wat verlicht is bij ingeschakelde weerstand. Contactsleutel in de stand 'MAR'.
De weerstand nooit ingeschakeld houden bij stilstaande motor!
Niet zo erg curieus dus! Dat soort schakelaartjes (van Bosch) is nog steeds te koop bij de Brezan.
Jan
Bij mijn weten werkt deze met de trekschakelaar op het dashboard. Bij mij doet ie het overigens niet, maar in de winter is mijn Fulvia binnen.
Ik kan die lijntjes natuurlijk niet zien vanachter mijn PC maar weet wel het volgende
De eerste generatie achteruitverwarmingen bestonden inderdaad uit zeer dunne grijze draadjes die in de ruit ingegoten zaten, een redelijk prijzige oplossing.
Ik had er zo een op een Renault 16 uit 1970, die ik rond 1975-76 reed.
Later zijn de opgelijmde verwarmingsdraden pas gekomen, zoals we die nu ook nog kennen, dat was zo rond 1973-74
Aan de hand van deze jaartallen kun je wellicht kijken of het voor jouw Fulvia van toepassing is
Hoe dan ook, moet je aan de ruit twee aansluitpuntjes voor de stroomtoevoer vinden, de ruit zit in rubber, dus je hebt zowel een + als - aansluiting nodig
Bert
De eerste generatie achteruitverwarmingen bestonden inderdaad uit zeer dunne grijze draadjes die in de ruit ingegoten zaten, een redelijk prijzige oplossing.
Ik had er zo een op een Renault 16 uit 1970, die ik rond 1975-76 reed.
Later zijn de opgelijmde verwarmingsdraden pas gekomen, zoals we die nu ook nog kennen, dat was zo rond 1973-74
Aan de hand van deze jaartallen kun je wellicht kijken of het voor jouw Fulvia van toepassing is
Hoe dan ook, moet je aan de ruit twee aansluitpuntjes voor de stroomtoevoer vinden, de ruit zit in rubber, dus je hebt zowel een + als - aansluiting nodig
Bert
Precies maar de grote vraag is welke schakelaar het is. Dat vermeldt de tekst namelijk niet. Op de pagina met foto's van het dashboard en omschrijving wat wat is, wordt nergens melding gemaakt van een "Schalter mit Kontrolleuchte" - een schakelaar met daarin een controlelampje komt mij onbekend voor (of het moet de oplichtende aansteker zijn? maar om die nou in te drukken met de vinger als ie oplicht)
Jorn
Jorn
Pagina 5 van het instruktie boekje(coupe) schakelaar 6 In de tekst staat dat daar voor de sport de achterruit mee geopent wordt, dat is echter een heel ander type schakelaar.
Pagina 5 berlina instruktie boekje, deze klopt met mijn berlina. Schakelaar 6.
Ik heb bij de tweede serie berlina's er nog geen gezien zonder de verwarmde achterruit.
Lucas
Pagina 5 berlina instruktie boekje, deze klopt met mijn berlina. Schakelaar 6.
Ik heb bij de tweede serie berlina's er nog geen gezien zonder de verwarmde achterruit.
Lucas
Bedankt allen voor de reacties.
Ben al weer wat wijzer. Ik trachtte er achter te komen via het instructieboekje. Deze is in het Italiaans. Gezien dit feit kwam ik er geen wijs uit.
Groeten Ron.
Ben al weer wat wijzer. Ik trachtte er achter te komen via het instructieboekje. Deze is in het Italiaans. Gezien dit feit kwam ik er geen wijs uit.
Groeten Ron.
Hoi Ron,
Op CD fulvia 2-2 staat het engelstalige instruktie boekje, samen met nog veel meer nuttig materiaal.
Huib heeft 3 CD's van de S1 Fulvia en 4 CD's van de S2 Fulvia.
Groetjes,
Lucas
P.S. Een origineel italiaans instruktie boekje wil ik wel ruilen tegen een nette copie van het Engelse.
Op CD fulvia 2-2 staat het engelstalige instruktie boekje, samen met nog veel meer nuttig materiaal.
Huib heeft 3 CD's van de S1 Fulvia en 4 CD's van de S2 Fulvia.
Groetjes,
Lucas
P.S. Een origineel italiaans instruktie boekje wil ik wel ruilen tegen een nette copie van het Engelse.