Verchromen
Verchromen
Kent iemand een bedrijf waar ik zamac kan laten verchromen?
O.a. de deurgrepen van de Fulvia zijn van zamac. En de busjes rond de asjes van de ruitenwissers.
O.a. de deurgrepen van de Fulvia zijn van zamac. En de busjes rond de asjes van de ruitenwissers.
Re: Verchromen
Ik heb de o.a. voet van de bekende Matador buitenspiegel (1e serie Fulvia Coupé en Sport) laten verchromen bij Heij Chroom in Amsterdam (020 614 88 99, vraag naar Jelle Hoekstra).
Ik weet niet of dat zamac is, het lijkt er in elk geval op. Is netjes verchroomd, hoewel een pokdalig oppervlak blijft gewoon pokdalig. Je moet wel geduld hebben, het duurt even.
Jan
Ik weet niet of dat zamac is, het lijkt er in elk geval op. Is netjes verchroomd, hoewel een pokdalig oppervlak blijft gewoon pokdalig. Je moet wel geduld hebben, het duurt even.
Jan
Heb zelf ook goede ervaringen met heijchroom maar dan van stalen onderdelen. Vlak bij station sloterdijk.
Gr. Peter
Gr. Peter
Waarvan is de Matador-spiegel eigenlijk gemaakt? Mijn exemplaar was al eens ont-chroomd door een vorige eigenaar, daaronder zit aluminium (zelf gepolijst, blinkt heel redelijk maar moet na ieder buitje opnieuw gepoetst ) en daaronder weer (hier en daar komt het er al doorheen) messing - denk ik. Zowel mijn deurgrepen als mijn spiegel zijn goede verchroom-kandidaten. Ideetje voor quantum-korting wellicht als we met z'n allen de boel wegbrengen...
De spiegel, deurgrepen, busjes rond de ruitenwisserasjes, slotjes van de klapraampjes achter, lucht roostertjes in dashboard zijn van zamac, een legering met veel zink.
Zie www.fundimack.com.ar/zamacenglish.htm.
Is makkelijk te gieten.
Staal laten verchromen is geen punt. In Tilburg zitten er al een stuk of 12. Er zitten er zelfs een stel in dezelfde straat. Die straat noem ik dan ook "boulevard des viseriques". Ik heb juist weer een hoop weggebracht naar François om te verzinken en koplampringen / handrempook om te verchromen. Maar ze weigeren allemaal om zamac te verchromen.
Ondertussen heb ik uit kunnen vinden dat Galvano Techniek in Stein (bij Maastricht) een proces heeft om zamac weer perfect te verchromen. Ze kunnen het "plamuren" met iets waar ook het chroom weer op houdt. Ik denk trouwens dat ze er eerst koper op doen, dan nikkel en daarover chroom. Ik zal het eens verder uitzoeken.
Zie www.fundimack.com.ar/zamacenglish.htm.
Is makkelijk te gieten.
Staal laten verchromen is geen punt. In Tilburg zitten er al een stuk of 12. Er zitten er zelfs een stel in dezelfde straat. Die straat noem ik dan ook "boulevard des viseriques". Ik heb juist weer een hoop weggebracht naar François om te verzinken en koplampringen / handrempook om te verchromen. Maar ze weigeren allemaal om zamac te verchromen.
Ondertussen heb ik uit kunnen vinden dat Galvano Techniek in Stein (bij Maastricht) een proces heeft om zamac weer perfect te verchromen. Ze kunnen het "plamuren" met iets waar ook het chroom weer op houdt. Ik denk trouwens dat ze er eerst koper op doen, dan nikkel en daarover chroom. Ik zal het eens verder uitzoeken.
Dat is mooi om te horen eindelijk iets dicht in de buurt.
Huib als je mij het adres geeft kan ik wellicht langs gaan en inlichtingen inwinnen voor degene die willen verchromen.
Ik hoor het wel,
Groeten Ron.
Huib als je mij het adres geeft kan ik wellicht langs gaan en inlichtingen inwinnen voor degene die willen verchromen.
Ik hoor het wel,
Groeten Ron.
www.detelefoongids.nl
Zoeken op "verchromen" in Stein
Vandaag langs gaan zal niet meer lukken maar voor morgen 10 uur moet gaan. Ik lees het wel.
Zoeken op "verchromen" in Stein
Vandaag langs gaan zal niet meer lukken maar voor morgen 10 uur moet gaan. Ik lees het wel.
A.s dinsdag zou ik langs kunnen gaan. Indien je specifieke vragen hebt, dan hoor ik die wel.
Ron.
Ron.