Bevestiging gaspedaal

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ron Linssen

Bevestiging gaspedaal

Unread post by Ron Linssen »

Heb onlangs de bodemplaat van mijn S2 vernieuwd. Hierbij viel mij op de op de plek alwaar het gaspedaal bevestigd wordt veel roest zat. Zowel op de bodemplaat als op de bevestigingsflens.
Dit komt natuurlijk doordat het gaspedaal aan de bodemplaat bevestigd is en in het rubber van het gaspedaal de lijnen naar beneden lopen. Al het vocht vanuit de schoen loopt dan naar beneden en beneden veroorzaakt dit roest.
Nu vond ik het jammer om in de nieuwe bodemplaat gaten te maken voor om het gaspedaal opnieuw vast te maken. Ik heb nu van de oude bodemplaat de originele verhoging inclusief de moeren erafgehaald. Ik wil deze vervolgens op de bestaande verhoging van de nieuwe bodemplaat vastlassen en deze goed conserveren zodat de roest van bovenaf niet vlug kan toeslaan.
Ik weet niet of dit een goede oplossing is. Of heeft iemand anders een goede oplossing om de roest op deze plek, tengevolge van het naar beneden lopen van vocht, op te lossen.

Groetjes Ron.
Frans Weersing

Re: Bevestiging gaspedaal

Unread post by Frans Weersing »

Hallo Ron,

Ik heb al sinds tijden, dat blok rubber niet meer gebruikt. Ik heb een serie 1 dus ik weet niet of de bevestigingsconstuctie op de bodem helemaal hetzelfde is, maar omdat mijn gaspedaal vaak bleef hangen, de oorzaak is vaak de vervuilde rubber bus om de as waar het pedaal aan hangt, heb ik de heleboel losgehaald en de rubberbus iets uitgeboord. Na ettelijke ritjes beviel mij de vrijheid van mijn voet zodanig goed dat ik het rubber blok niet meer heb teruggezet. Mijn doel is t.z.t een plaatje aan het pedaal te monteren, zodat ik een hangend pedaal heb, gelijk aan rem- en koppelingspedaal, i.p.v. het ouderwetse staand pedaal.

Groet,

Frans Weersing
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Ik heb zo'n hangend gaspedaal gemaakt in mijn S1, Frans. Rijdt zeer prettig. Aanrader!
Ron Linssen

Unread post by Ron Linssen »

Hoi Frans en Peter,

bedankt voor de simpele maar toch doeltreffende oplossing.

Groetjes Ron.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”