lancia fulvia coupe 2 nd series

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
bouma Gerben

lancia fulvia coupe 2 nd series

Unread post by bouma Gerben »

Beste Lancia vrienden,

Heb mijn Lancia coupe net in bezit en weer rijklaar gemaakt na 10 jr stilstand. Kleur maroonrood met bruin skai interieur. Auto is ooit nut and bolt grestaureerd door d Franke Den Haag. De 10 jr stilstand heeft de auto goed doorstaan. Ik heb eergisteren en gisteren met plezier al ca 50 kilometer afgelegd en moest met verbazing toegeven hoe zo'n rijdt in vergelijking met leeftijdsgenoten zoals MGB's (heb er 3 gehad). De 5 versnellingen dragen in hoge mate bij aan het comfort en de auto is erg stil. Ik heb 1 vraagje voor de kenners onder ons. Hoe stel je de stationaire loop goed af van de 2 solexen ? en de auto houdt iets in als je gasgeeft of is een carburateur reiniging (dmv flesje in benzine) aan te bevelen. De motor kantelt nu een beetje. Wat is het stationaire toerental ?. Voor de echte liefhebbers wil ik wel een paar prachtige foto's toesturen ! als dank .

Bij voorbaat dank

gr Gerben
Huib Geurink

Re: lancia fulvia coupe 2 nd series

Unread post by Huib Geurink »

De Fulvia was zijn tijd ver vooruit. Per definitie merken we dat nu pas.

Ik heb vorige week Elena, een van m'n eerste serie koepekes, door de APK gedaan. De keurmeester bleef zowat een uur weg met de proefrit want hij had nog nooit in een auto gereden die zo lekker reed.

Het in houden bij gasgeven is hoogst waarschijnlijk te wijten aan verstopte pompsproeiers. Onlangs heb ik nog aan gegeven wat je daar aan moet doen. Als je zoekt op "sproeier"vind je het wel.

De afstel procedure voor de Solexen hangt af van de slijtage die je op de gaskleppen hebt.
bouma Gerben

Re: lancia fulvia coupe 2 nd series

Unread post by bouma Gerben »

bedankt Huib

gr Gerben
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”