4000 km in twee weken...

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

4000 km in twee weken...

Unread post by Peter Coolsma »

...en de enige auto's langs de kant van de weg met de motorkap omhoog waren - zoals gewoonlijk - Audi's en Golfjes. De enige puntjes onderweg waren een matig terugkomende rempedaal - kunststof busje achter de pedaal dat wegens ouderdom gaat "werken" bij warm weer, en dus op te lossen binnenkort - en soms wat piepende schijven in haarspeldbochten - zonder te remmen wel te verstaan, bergop. De feitelijke remkracht was ruim voldoende om in de afdaling achterliggers uit het zicht te laten verdwijnen.

Bestemming was Menton; mooi strategisch (Italie) en - ook nu, ondanks voorspellingen - bijna altijd zon. Weekje rond en in een appartementje, met trips in de omgeving. Een tip voor berggeiten zijn de bergweggetjes boven Ventimiglia en San Remo! Emeralda (Fulvia S1, 1.3S) nog door de amper gesmolten sneeuw gestuurd over de Col de Larche, en zelf op de terugweg, rond Lauterbrunnen in Zwitserland, nog een goede kilometer door de sneeuw gelopen met uitzicht op de - nu nog dik besneeuwde - Jungfrau. Fantastische tandradboemeltjes ook in dat gebied voor de treinliefhebbers.

Diverse opgestoken duimen onderweg en praatjes-aanknopers tijdens de -vrijwel- dagelijkse poetsbeurt. Een wat oudere man op een scooter in Ventimiglia begon bij een stoplicht tegen me te praten. Na mijn linguistische handicap duidelijk gemaakt te hebben zei hij "I had the same". Kortom, wees niet al te bevreesd om eens een flinke reis te maken; als je FFF gewoon goed in orde is haalt-ie het heus wel!
Bob

Re: 4000 km in twee weken...

Unread post by Bob »

mooi werk Peter

we zijn trots op je Fulvia!

groet
Bob
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Ik sluit me aan bij Bob!

Goede auto maar ook zeker een goede chauffeur, die ook nog eens prima voor zijn Fulvia zorgt!
Henri

Unread post by Henri »

Mooi verhaal Peter!

vandaag ben ik net terug met Lolke van de Mille Miglia. FANTASTISCH zoals gewoonlijk! Mooi auto's in het meest fantastische land van Europa. We hadden in huisje in de buurt van Greve di Chianti, boven op een berg, pal naast de kerk. Die ging gelukkig maar heel even op zondag ochtend. De 20 mensen en 3 katten die in het durp leven waren allemaal present. Tegen over de kerk de lokale kroeg met de prima kok Luciano, die behalve goed kan koken even goed kan vertellen en drinken. Zijn postuur doet dan ook niet onder voor de andere Luciano.
Veel rond gereden in Chianti en Val d Élsa, Siena, VOlterra, Lucca en Pisa. Veel opgestoken duimen en bewonderaars toen onze 2 Fulvia coupe's achter elkaar rap de colletjes bedwongen en moderne auto's zoek reden op de bochtige weggetjes. Voor Koni fans: de De Carbon's doen het minstens zo goed in de bochten (volgens mij zelfs beter, maar daar zal Lolke niet blij mee zijn).
Onderweg nog van een erf gejaagd (letterlijk!) toen we een andere Fulvia wilden bekijken. Ook een dell'orto reaparatiegarage gevonden: dat was echt kicken: dell orto's en webers, pakkingen en rubbertjes in overvloed: het adres? die houden we voorlopig nog even voor ons zelf :)
Op donderdag nog even naar Brescia gereden om de keuring van de prachtige Maserati's, ALfa's, Bugatti's en natuurlijk de Lancia Aurelia's te bewonderen. Tuurlijk er waren ook mooie (??!) Mercedessen bij en Porsche's en Stinga's en nog veel meer.
Vrijdag van Greve overgestoken richting Fano en mee gereden met de MM richting Rome. Geweldig!!
Op een colletje geparkeerd en veel foto's gemaakt. Ook wij kregen veel bewondering van andere toeschouwers. Vlak boven Rome viel de avond in zijn wij weer terug gereden naar Greve.
Zaterdag weer richting huis.
En onze Fulvia's? Lolke's remmen ontlucht op zaterdag. Mijn fulvia staakte 20 km voor de thuishaven omdat ie geen stroom bij laadde. Onderweg hoorde ik de V snaar al flink. Spannen dus. Even accutje gewisseld en nu staat ie lekker bij te komen van de reis van 6000 km in 10 dagen. Niet slecht voor auto's van 35 jaar oud. Woensdag V snaar spannen, olie + filter verwisselen en zaterdag de Uiverrit rijden!

VIVA LANCIA!!

Vraagje voor Huib: zijn de dynamo's van de 1e en 2e serie hetzelfde? (mocht het euvel toch aan de dynamo liggen?)

Henri
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Ben ook net terug uit Italie, MM was schitterend. Ik las vanochtend alleen dat er gisteren een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden in dat plaatsje waar jij zat, Henri. Een Alfa 8c wilde een Cisitalia inhalen en botste op een smartje dat van de andere kant kwam en raakte daarna van de weg in een kleine afgrond, de bestuurder van de Alfa is omgekomen, zijn bijrijdster is zwaargewond. Geeft toch een nare bijsmaak....
Henk Broekhuijsen

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Geweldig verhaal, maar waarom Henri, vertel je dat verhaal over die Dellórto's als je er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan wil geven, wat nu als Huib je niet wil vertellen of de dynamo's hetzelfde zijn en dat lekker voor zich houdt.
Ik begrijp je enthousiasme, voor de MM en het prachtige land, maar maak anderen niet lekker met niets,
persoonlijk heb ik geen interesse, het komt alleen zo lullig over, mvg Henk, Bantega
Arno Elert

Helemaal waar Henk !

Unread post by Arno Elert »

Het zou jullie juist sieren wanneer je wel kennis en ervaringen deelt, en zo nodig de opening bied om iemand verder te helpen die misschien juist wel op zoek is naar deze onderdelen of speciale kennis. Hoeft niet altijd via het forum, maar het zou wel kunnen.
We delen hier allemaal een voorliefde voor een Italiaans automerk, en ik ben erg blij met dit forum zodat we via de weetjes en datjes elkaar kunnen helpen.

Daarnaast ben ik ook blij dat er juist mensen zijn die de moed en het lef hebben om speciaal gereedschap te ontwikkelen en zelfs delen of in uitzonderlijke gevallen uitlenen. Dank je Michiel en Huib en de Bob’s en Joop’s die ik nu vergeet want juist zij hebben mij verder weten te helpen waardoor ik verleden jaar een viertal duizend kilometers heb kunnen rijden maar stom genoeg niet met een kofferbak vol met onderdelen ben terug gereden maar juist wel die geweldige wijn uit Greve. Had jullie het adres trouwens graag gegeven als ik het zou hebben.

En Vlak voordat ik dit mailtje in elkaar heb getikt heb ik nog gesproken met iemand gesproken of hij voor mij een mal zou kunnen maken, welke gebruikt kan worden om een sub frame op te spannen zodat het mogelijk wordt om deze recht te trekken wanneer die krom zou zijn en om (las)reparaties op uit te voeren, dit is onzin voor enkel het repareren van mijn eigen subframe. Maar al het betaalbaar is wil ik er juist wel voor gaan……
Henri

Re: Helemaal waar Henk !

Unread post by Henri »

Jammer dat jullie ( Henk en Arno) het verhaal over de Dell'orto's zo negatief opvatten. Ik vind het een beetje voorbarig als ik zo vrij mag zijn.

Ten eerste heb ik verteld dat we het adres VOORLOPIG nog even voor ons zelf houden.
Ten tweede heb ik NIET gezegd dat niemand ons kan vragen of wij eventueel de beste dell'orto man willen benaderen voor onderdelen.
Ten derde is het zo dat velen adresjes hebben waar hij/zij onderdelen vandaan haalt en dit niet allemaal aan iedereen door geeft. Dus is het m.i. helemaal niet zo raar dat we dit unieke adresje even voor ons houden.
Bovendien heb ik in overweging of het zinvol is om een aantal dell'orto onderdelen te kopen in Italie om die vervolgens in Nederland door te verkopen. Dan kunnen we onze Fulvia liefde ook gezond houden.
Mocht dit lonend zijn dan laat ik dit weten via de verkoop site, zodat ook deze site weer een bijdrage krijgt voor het onderhoud er van. Dan is de spinnoff voor iedereen het grootst.
(Zowiezo ben ik van mening dat een ieder die regelmatig deze geweldige site bezoekt en daar zijn voordeel mee doet een jaarlijkse finaciële bijdrage zou moeten geven om deze site in de lucht te houden!).

groet,
Henri
Arno Elert

ook sorry van Mijn kant

Unread post by Arno Elert »

Waarschijnlijk ben ik onvoldoende duidelijk geweest, een negatieve insteek was zeker niet mijn bedoeling en als je het gedeelte van Henk leest wordt jezelf nog een stuk geprezen, probeerde alleen aan te geven dat de instelling van “Hou ik nog voor me” niet zo leuk over komt, meld het dan niet.
Henk

Re: niet waar Henk !

Unread post by Henk »

Beste Henri, ik begrijp nu de intentie, alleen was deze zin in een anders leuk verhaal iets dat me opviel en waarover ik toch mijn mening even wilde geven, iemand kwetsen zit niet in mijn natuur, wat betreft de donatie, deze heb ikzelf op 010104 om 07.00 uur overgemaakt naar deze splendid site, mvg Henk
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”