Essen Motorshow

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

Essen Motorshow

Unread post by Pieter »

Even een uurtje over de grens in Essen, de Technoclassica.

T/m dit weekend.

Erg veel moois te zien, ook op Lancia gebied. Stratos, Fulvia, zelfs een Hyena.

Entree 16 euro, parkeren 6 euro.

O ja, n.a.v. een 1.3 HF die daar stond.

Hebben alle 1.3 HF kunstof achterzijruitjes, en van die driehoekige luchtopeningetjes naast de middelste koplamp? En zit er ook zo'n toerenbegrenzer in zoals toegepast op de Fanalone?

Verder op de bovenste verdieping tegenover de A112 club een stand met nogal wat lichtmetalen velgen. O.a. een schitterend setje 14 inch Campagnolos. Tevens een "uit de periode" origineel nieuw setje Campagnolos 6x13 gezien, moesten 1200 euros kosten. Erg mooi.

Gr-P

p.s. dan zijn mijn te koop staande CD24's Fanalone velgen 6x13 wel erg vriendelijk gerprijsd!
Peter Coolsma

Re: Essen Motorshow

Unread post by Peter Coolsma »

Zaterdag of zondag - ik moet alleen de dag nog kiezen; ik GA beslist. Als je naar 1 beurs per jaar gaat moet het deze zijn. Reduceert de sullige Nederlandse beurzen met hun hoge woonwagenkamp-Mercedes en Cadillac-gehalte tot volkomen onbeduidend. Heerlijk ook om weer eens ongegeneerd 160 te kunnen rijden, vrijwel zonder ander verkeer bovendien! Ik neem overigens wel de Renault - ik wil niet twee weken voor mijn vakantie met de Fulvia deze de soep in draaien.

Zorg dat je er vroeg bent - HEEL erg druk 's middags gedurende het weekend.

http://www.siha.de
Pieter

Unread post by Pieter »

Donderdag is een prettige dag, meestal ging ik ook vrijdags maar in het vervolg doe ik donderdag.

160? 245 zal je bedoelen! Had nog een leuke encounter met een 360 Modena teruggen. Fraaie wagen, fraai geluid en ontzettend snel.

De soep in draaien? Zo'n hoogwaardig geconstrueerde auto als de Fulvia?

Ha ha ha.
Bob

Unread post by Bob »

245?

wat voor wagentje is dat dan?
Pieter

Unread post by Pieter »

Nissan 350Z.

Krijg het moeilijk mijn b*k uit maar een geweldige auto.
Peter Coolsma

Ha ha ha...?

Ach. Ik heb vorig jaar al 170 gereden richting Essen - ja, MAAR 170, sorry, gaat niet harder - dus hoef ik mezelf en de Fulvia niet zo nodig meer te bewijzen. Een gedwongen motorrevisie binnen een paar weken uit laten voeren zie ik ook niet gaan lukken - natuurlijk kan de boel kapot, de auto is 35 jaar oud.
Pieter

Re: Ha ha ha...?

Unread post by Pieter »

Peter, natuurlijk hoeft er niets bewezen te worden.

Maar ik moet altijd een beetje lachen als ik hier berichten lees b.v. in de trent van: mijn Fulvia remt net zo goed, zo niet beter als een moderne auto etc etc.

Liefde maakt blind dus dat is goed.
Peter Coolsma

Hm. Laatst nog samen met Huib mijn Emeralda aan een remtest onderworpen. Rechtsachter blokkeerde - maar alleen de laatste pakweg 5 meter van de remweg. Als je in een moderne, hyper-bekrachtigd remsysteem-auto op de middelste pedaal stampt, blokkeert meteen de hele zaak en glij je de rest van je remweg.

Dus nog een keer, bij deze: Mijn Fulvia remt net zo goed, zo niet beter dan een moderne auto.

OK zo kan-ie wel weer... :-) Ben niet kwaad hoor, maar mag graag terugplagen. Je bent wat mij betreft sowieso "OK" omdat je naar Essen geweest bent! Ik ga denk ik zondag.
Pieter

Unread post by Pieter »

Kijk vooral effe op de stand(s) (ja, 2 deze keer of zijn er twee duitse Lancia clubs) van de Duitse Lancia Club.

Daar staat een originele Fulvia Fanalone, ex-Lampinen. Erg mooi, met roest erop en zo. Gaaf vind ik dat. Hoe noemt men dat ook alweer, mmm, patina.

Ja ja, wat blokkeren die moderne autos toch. Met ABS, ha ha ha.
Pieter

Unread post by Pieter »

Overigens heb ik een keer het genoegen gehad in de donkerblauwe Fulvia van Huib te mogen rijden en ik moet zeggen, dat remt erg prettig!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”