twee voor de prijs van een (dell'orto)

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Olivier

twee voor de prijs van een (dell'orto)

Unread post by Olivier »

Ik ben aan het herbronnen in Frankrijk voor een weekje - het oorspronkelijke plan was om het dak te dekken maar het is wat koud en nat dus is het pielen in de garage. De vriend bij wie ik zit heeft (van zijn Alfa Bertone) nog twee paar (!) DHLA 40 dell'orto's liggen en ik kan ze meenemen :) Ja, van je vrienden moet je het hebben!

Zijn dit degene die ook op de Fulvia 1.3 gaan (met de eerder threads in gedachte)? Een paar heeft op een 1300 motor gezeten, het andere op een alfa 75 1800 of 2 liter. Op eentje missen de schroefjes om het dekseltje (met de vlottertjes) erop te doen, verder lijkt het wel compleet. De gashendeltjes zijn een halvemaan (op een Alfa duw je die vertikaal van onderen), werkt dit op de Fulvia, waar je tenslotte horizontaal trekt , of moet daar iets anders op?

Ik wil ze dan naar Fourfooz in Antwerpen - elders op het forum genoemd - brengen om te laten schoonmaken of weet iemand ook een goede zaak in (de buurt) van Brussel? Ah en op de farfalle-valve (butterfly-valve?) staat 7481-3, wil dat iets zeggen? En, de hamvraag, hoeveel toffer rijdt m'n wagentje met deze Italiaanse fijnmechaniek? (En moet ik die gordijnringen alsnog op m'n kelken plakken?)
Huib Geurink

Re: twee voor de prijs van een (dell'orto)

Unread post by Huib Geurink »

Ik moet je helaas teleurstellen. De DHLA 40 past niet op een Fulvia. De steek is verkeerd.

Voor de Fulvia moet je de DHLB 35 hebben

Met een ander spruitstuk kun je de DHLA 40 er wel op zetten, maar dat spruitstuk kost meer dan splinternieuwe DHLB 35's.

Dan nog is het de vraag of de venturi de goede maat heeft en de sproeier bezetting juist is.
Olivier

Re: twee voor de prijs van een (dell'orto)

Unread post by Olivier »

Aw - dat is jammer. De ruimte tussen de kelken is dan denk ik te ruim. (Voor de Alfa bestaan wel een soort verloopstukjes (rubber) die de inlaat zo'n 90 graden draaien, maar dat zal het dus ook niet zijn.)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”