Kentekenkeuring

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Paul Brancart

Kentekenkeuring

Unread post by Paul Brancart »

Van af medio dit jaar moet bij invoer van een auto het originele buitenlandse kenteken worden overgelegd. Heb je dit niet dan wordt de kentekenaanvraag niet in behandeling genomen.
Dit lijkt mij voor een aantal van ons redelijk problematisch aangezien in Italie bij export (bijna?) altijd het originele kenteken ingeleverd moe(s)t worden. Volgens de RDW worden er geen uitzonderingen (ook niet voor bv klassiekers) gemaakt. Als je geen origineel kenteken hebt moet je dus voordat de nieuwe EEG-richtlijn ingaat (ws eind mei) je auto laten keuren. Zie ook de RDW site over dit onderwerp: http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... inhoud.htm
Joop Stevens

Re: Kentekenkeuring

Unread post by Joop Stevens »

Dit is dus ook van toepassing als je een auto uit belgie haalt want daar is het kenteken
persoons gebonden, heb je dus een probleem. Eigenaar zal het kenteken niet meegeven
daar hij dit gebruikt voor zijn andere nieuwe auto.
Moet dus opschieten met de Thema 3liter V6 LX,die ik laatst ergens tegen kwam

Groeten,
Joop
Paul Brancart

Unread post by Paul Brancart »

Heb zelf een Belgische Flavia Zagato met een verklaring van de DIV (Belgische RDW) dat het kentekenbewijs van de auto verloren is geraakt. Volgens de RDW zou met deze verklaring in de toekomst geen NL kenteken aangevraagd kunnen worden. Ben benieuwd of t.z.t. de regels werkelijk zo star toegepast gaan worden maar ik vrees het ergste.
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Joop, volgens mij is het idee van de europese wetgeving tweeledig:
- Bij import altijd orginele kenteken (wat wij deel1 noemen)
- Bij export dus ook altijd orginele papieren.

Zie dus geen probleem bij je belgie plan. Ik heb twee jaar geleden een auto uit duitsland gekocht. Daar gaan de platen er ook af bij verkoop, maar je krijgt keurig de orginele papieren mee.

Ben heel benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt.... Vorig jaar een voor de rdw duidelijk waardevolle laro discovery uit kuwait geimporteerd. Motornummer kwam niet overeen met typegoedkeuring. En er is en was voor dat bouwjaar precies 1 motor geleverd door landrover. Geen twijfel. Maar houding RDW: 'dat gaat dus niet door. sorry'. Uiteindelijk door zeer behulpzame importeur geholpen. Bij modernere auto's is er het grote probleem de CVO, certificaat van overeenkomst. Als je hiervan het juiste niet kan optrommelen heb je een probleem.

Op zich begrijp ik de verscherping van de regels, maar er moet een overgangsregeling komen die langer is dan een paar maanden. Er zijn in NL oud orchideeenkweekers die kassen vol hebben staan met oude italianen. Waarschijnlijk grotendeels zonder papieren.
Bob

Unread post by Bob »

Het lijkt mij ook dat je met een soort van "vrijwaringsbewijs" ook door de keuring kunt komen. In Europa is er immers een vrij verkeer van goederen en diensten, en als je dan dus niet een auto in een ander land dan Nederland zou kunnen kopen, lijkt mij dit erg tegenstrijdig. Auto's helemaal zonder papieren zijn altijd dubieus natuurlijk....en ik denk dat het daarom te doen is. Het is dan te hopen voor die zekere orchideeenkwekers (uit De Lier?) dat ze nog kopietjes hebben van het originele kenteken, maar ook daar is anders wel wat op te vinden hoor. Italie staat nou niet bepaald bekend om zijn boekhoudkunsten, getuige het onderzoek van Giorgio bijvoorbeeld.
Overigens, de meeste italianen van die bloemist komen per container uit Amerika.
Pieter

Unread post by Pieter »

Ik heb voor mijn Autobianchi A112 kopiën van het originele Italiaanse kentekenbewijs gemaakt. Samen met het originele kenteken naar de RDW, laten checken en een soort stempel op de kopie laten aanbrengen.

Toen het origineel weer naar Italië teruggestuurd. Nu kan ik (hopelijk) rustig de auto RDW klaar maken en straks ter keuring aanbieden.

En anders, mmmm. ja, wat dan? Racer van maken? Hopelijk niet ...
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”