LEEFTIJD VAN MIJN FULVIA
LEEFTIJD VAN MIJN FULVIA
Hallo Fulvisti,
Ben in het bezit van een Fulvia (van Cuno -brede banden- gekocht) en ben via het op deze site opgegeven adres in Italie op zoek gegaan naar de leeftijd van mijn karretje. Bellen en faxen werken beide echter niet......
Kan vervolgens wel een briefje sturen maar dan zal waarschijnlijk op antwoord moeten wachten tot St. Juttemis.
Het chassisnummer is L.818.630*050628 en volgens de omschrijving op het kentekenbewijs betreft het een Fulvia Coupe Rallye 1.3S 3rd Series. Klopt dus echt niet want ik heb een tweede serie en geen derde! Kenners hebben dit beaamd!
Het kenteken luidt 06-ZU-57 en is afgegeven op 2 mei 1975. Past volgens mij dus niet bij een origineel Nederlandse auto, maar misschien zit ik er helemaal naast! In die tijd was het volgens mij n.l. zo dat b.v. Duitse Deuken (import schadeauto's) een kenteken meekregen in deze z.g. Z serie. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Wie o wie kan mij vertellen hoe oud mijn Fulvia is?
Ben in het bezit van een Fulvia (van Cuno -brede banden- gekocht) en ben via het op deze site opgegeven adres in Italie op zoek gegaan naar de leeftijd van mijn karretje. Bellen en faxen werken beide echter niet......
Kan vervolgens wel een briefje sturen maar dan zal waarschijnlijk op antwoord moeten wachten tot St. Juttemis.
Het chassisnummer is L.818.630*050628 en volgens de omschrijving op het kentekenbewijs betreft het een Fulvia Coupe Rallye 1.3S 3rd Series. Klopt dus echt niet want ik heb een tweede serie en geen derde! Kenners hebben dit beaamd!
Het kenteken luidt 06-ZU-57 en is afgegeven op 2 mei 1975. Past volgens mij dus niet bij een origineel Nederlandse auto, maar misschien zit ik er helemaal naast! In die tijd was het volgens mij n.l. zo dat b.v. Duitse Deuken (import schadeauto's) een kenteken meekregen in deze z.g. Z serie. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Wie o wie kan mij vertellen hoe oud mijn Fulvia is?
Re: LEEFTIJD VAN MIJN FULVIA
Is inderdaad een 2e serie en wel een van de allerlaatste. De 2e serie is t/m 74 gemaakt. mei 1975 zou dus best kunnen kloppen. Maar het kenteken is idd niet een 'standaard' kenteken van die tijd. Ik weet niet met welk doel dit soort kentekens zijn uitgegeven.
laatste chassisnummer van 2e serie is: 50656
info. uit het Flavia&Fulvia boek van Wim Oude Weernink.
laatste chassisnummer van 2e serie is: 50656
info. uit het Flavia&Fulvia boek van Wim Oude Weernink.
Hoi Lolke,
Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook tot wanneer in '74 de 2S gebouwd is?
Groet,
Marco
Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook tot wanneer in '74 de 2S gebouwd is?
Groet,
Marco
Even snel gekeken, leuke site, mooie foto's! Zal gauw wat meer tijd voor een site-tour uittrekken!
nee, weet ik niet. Waarschijnlijk is er ook niet echt één datum te noemen, omdat er vaak ook nog onderdelen opgemaakt worden in de nieuwe series of al nieuwe onderdelen in de oude series.
Overigens is er nooit een echte 3e serie geweest, maar wordt er wel gesproken over een Fulvia '3'.
groeten,
Lolke
Overigens is er nooit een echte 3e serie geweest, maar wordt er wel gesproken over een Fulvia '3'.
groeten,
Lolke
In de jaren 70 werden regelmatig schadeauto's uit Duitsland geimporteerd door vaak (louche) handelaren. Een z.g. 'total-loss' was zeer goedkoop Nederland in te krijgen; soms werden zelfs goede auto's met een slijptol door de bodem 'total loss' verklaard en was daarmee de weg vrij voor goedkope import. Ik meen mij daarom dan ook te herinneren dat dergelijke auto's (de Duitse Deuken dus) op een aparte kentekenserie werden gezet zoals deze Z serie tussen de cijfers in.
Volgens mij werden die Z series ook toegepast bij een nieuw kenteken bij een vermist kentekenbewijs. Mijn vader heeft ooit een Citroen GS gehad uit '72 met zo'n Z nummer
ZU is een vervangend kenteken, uitgegeven in 1982 (bron: autotest 1984)
En wat die Z nummers betreft is het allebei waar:
"In 15 tot 20% van de gevallen is er geen directe relatie tussen het kenteken en het bouwjaar van de auto. Het gaat dan om voertuigen die individueel in Nederland worden ingevoerd, en om voertuigen waarvan het bestaande kentekennummer verloren is gegaan. Bij vervanging van verloren gegane kentekenbewijzen voor personenauto's, blijft de plaats van de letter/cijfercombinatie van het nieuwe kenteken gelijk aan die van het oorspronkelijke. Voorbeeld: vermist kenteken 45-VF-13 Vervangend kenteken: 21-ZG-22" (bron: Autotest 1981, Herre Jansen)
En wat die Z nummers betreft is het allebei waar:
"In 15 tot 20% van de gevallen is er geen directe relatie tussen het kenteken en het bouwjaar van de auto. Het gaat dan om voertuigen die individueel in Nederland worden ingevoerd, en om voertuigen waarvan het bestaande kentekennummer verloren is gegaan. Bij vervanging van verloren gegane kentekenbewijzen voor personenauto's, blijft de plaats van de letter/cijfercombinatie van het nieuwe kenteken gelijk aan die van het oorspronkelijke. Voorbeeld: vermist kenteken 45-VF-13 Vervangend kenteken: 21-ZG-22" (bron: Autotest 1981, Herre Jansen)
Ik heb zelf ook een 3e serie gehad waar inderdaad "3" op stond, echter bij het uitkleden van de auto
ben ik er achter gekomen dat er sprake was van een serie 2a.(dit staat ook in het boek Fulvia & Flavia)
Groeten,
Joop
ben ik er achter gekomen dat er sprake was van een serie 2a.(dit staat ook in het boek Fulvia & Flavia)
Groeten,
Joop