stel dat...
stel dat...
Stel dat ik in de toekomst met een Fulvia Berlina '72 mee zou willen doen aan klassieker rallies en ritten.
Kan iemand mij vertellen waar moet ik beginnen, waar vind ik zo mogelijk info omtrent preparatie, clubs e.d.
Ik loop al enige tijd met deze gedachte rond en het lijkt mij leuk om op een laag nivo te beginnen, maar kan dit zomaar met een '72 auto?..... of zijn er limieten m.b.t. de leeftijd van de auto of specificatie.
Ik kan me ook voorstellen dat de auto aan bepaalde veiligheidsvoorzieningen moet voldoen en meer van dit soort vragen.
Kunnen jullie mij in die richting wijzen. mvg Henk, Bantega
Kan iemand mij vertellen waar moet ik beginnen, waar vind ik zo mogelijk info omtrent preparatie, clubs e.d.
Ik loop al enige tijd met deze gedachte rond en het lijkt mij leuk om op een laag nivo te beginnen, maar kan dit zomaar met een '72 auto?..... of zijn er limieten m.b.t. de leeftijd van de auto of specificatie.
Ik kan me ook voorstellen dat de auto aan bepaalde veiligheidsvoorzieningen moet voldoen en meer van dit soort vragen.
Kunnen jullie mij in die richting wijzen. mvg Henk, Bantega
Re: stel dat...
Hoi Henk
Prima plan.
Volgens mij kun je met al de nederlandse klassieker rallies mee doen behalve de Tulpenrallye (1968 en ouder).
Auto moet gewoon technisch prima in orde zijn. Verdere preparatie is niet nodig. Wel is een Twinmaster (dus met dubbel telwerk) aan te bevelen zeker als er regelmatigheidsproeven in zitten.
Prima plan.
Volgens mij kun je met al de nederlandse klassieker rallies mee doen behalve de Tulpenrallye (1968 en ouder).
Auto moet gewoon technisch prima in orde zijn. Verdere preparatie is niet nodig. Wel is een Twinmaster (dus met dubbel telwerk) aan te bevelen zeker als er regelmatigheidsproeven in zitten.
Re: stel dat...
Loop ook met deze gedachte rond. Ook met een Fulvia Berline '72. Ik ga zaterdag as. 22 november eens kijken naar de Gilbert Staepelaere Memorial in de omstreken van Sint Niklaas (B). De wagens passeren ook langs Nieuw Namen (Nl.) grensgemeente in Zeeland. Een rally voor klassiekers en voor jonge wagens. Maar meer op recreatie-niveau, heb ik de indruk. Lijkt me wel wat om enkele ideeën op te doen.
Classic rally
Een auto hoeft niet speciaal geprepareerd te zijn om rally te kunnen rijden. Zoals Huib al aangaf, is het wel handig dat de auto in goede technische staat is. Een dag rally rijden is toch zwaarder voor een auto dan de 'normale' ritjes. Er zijn geen eisen aan veiligheid of techniek en '72 is oud genoeg voor vrijwel iedere rally in Nederland.
De meeste rallies zijn in de toer-klasse goed te doen voor beginners. Erg leuk om te beginnen zijn bijvoorbeeld de oefenritten van HRO. Andere mogelijkheid is om eens met een rit van de Baronierijders mee te doen. Deze ritten zijn niet specifiek voor klassieke auto's, maar het aandeel 'klassiek' wordt wel steeds groter.
Ik rij nu zelf 1 jaar rallies met mijn Fulvia uit '68 en ik vind het erg leuk. Het is eigenlijk heel erg breed. Je kunt met een niet-aangepaste auto meedoen of in een volledig geprepareerde auto zeer fanatiek in de sport-klasse meedoen. Je hoeft ook niet een dure of bijzondere auto te hebben.
Lolke
De meeste rallies zijn in de toer-klasse goed te doen voor beginners. Erg leuk om te beginnen zijn bijvoorbeeld de oefenritten van HRO. Andere mogelijkheid is om eens met een rit van de Baronierijders mee te doen. Deze ritten zijn niet specifiek voor klassieke auto's, maar het aandeel 'klassiek' wordt wel steeds groter.
Ik rij nu zelf 1 jaar rallies met mijn Fulvia uit '68 en ik vind het erg leuk. Het is eigenlijk heel erg breed. Je kunt met een niet-aangepaste auto meedoen of in een volledig geprepareerde auto zeer fanatiek in de sport-klasse meedoen. Je hoeft ook niet een dure of bijzondere auto te hebben.
Lolke
Re: Classic rally
Lolke,
Ik bezoek regelmatig je site om je resultaten te kennen. Leuke info trouwens.
Ik bezoek regelmatig je site om je resultaten te kennen. Leuke info trouwens.
Spelling...
Je link heeft hoofdletters! Zonder deze werkt-ie gewoon. Problem solved.
Re: Spelling...
raar, je zou zeggen dat het met hoofdletters ook gewoon moet werken.
Anyway...
Anyway...