Tips inz aankoop van een klassieker

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Tips inz aankoop van een klassieker

Unread post by Huib Geurink »

Ik ben bezig met een andere site voor een ander merk. Is nog lang niet klaar maar ik heb er juist een hoop tips opgezet waar je op moet letten als je een klassieker koopt. Veel daarvan is goed van toepassing op Lanciaatjes.

Zie www.mbvc.nl/aanschaf.htm
Jan vos

Re: Tips inz aankoop van een klassieker

Unread post by Jan vos »

Huib,

Leuk dat je interresse verder rijkt dan alleen Lancia.
T'is voor mij als bezitter van een 280ce uit 1977 een ook leuk om hier eens wat vaker te kijken.
Deze auto heb ik voor dagelijks gebruik.

Jan Vos

Almelo Twente
Huib Geurink

Hoi Jan

Tis andersom.
Is voor mij gewoon werk en leuk om eens met een ander merk kennis te maken. Ik kreeg van m'n kinderen altijd al op m'n lazer omdat ik nooit interesse had in de auto van een ander als het geen Lancia was.

Huib
Jan vos

Unread post by Jan vos »

HuiB,

Mijn probleem is meer dat ik heel veel auto´s leuk vind, maar gelukkig houdt mijn eega mij enigzins in toom.
Anders had ik nu een boerenschuur vol met verschillend auto´s, welke ik kon gebruiken al gelang mijn stemming.
Maar als dagelijks vervoermiddel vind ik de 280 coupe leuker als de leaseauto´s welke ik voorheen had.
Zo ben ik in mijn reistijd toch nog zijdelings met mijn hobby bezig.

MVG

Jan Vos
Almelo Twente
Huib Geurink

Vrouwen zijn veel te verstandig. Is die van jou ook over de twee meter en over de 200 pond?
Jan vos

Unread post by Jan vos »

Nee, dat valt wel mee.
Maar ze heeft beslist een eigen wil en daar leg ik mij maar bij neer.
Ze vindt 2 klassiekers meer als genoeg, vooral als de onderdelen her en der in het huis worden opgeborgen.
Ik mag van haar wel alleen naar Houten a.s. zondag.
Even kijken naar alle leuke auto+s die ik eigenlijk ook zou willen hebben, maar die er waarschijnlijk niet komen.
Ik heb nog geen cabrio
Huib Geurink

Cabriootjes

Als je nog geen cabrio hebt ....

Ik denk er de laatste tijd steeds meer over om die twee Flavia Vignales die ik nog heb staan maar te verkopen. Ik kom er voorlopig toch niet aan toe.
Jan vos

Re: Cabriootjes

Unread post by Jan vos »

Huib,

Het zal wel bij dromen blijven de eerste tijd.
Ik had gehoopt wat meer vorderingen met mijn Fulviatje te maken, maar intussen is het alweer bijna winter en ik schiet maar niet op.
Te veel dingen tussendoor de laatste tijd
En restauratieprojecten niet eerder als dat mijn fulviatje weer loopt.
Als ik die dan aan mijn eega doe komt er misschien wat anders bij.
Arno Elert

tijdgebrek

Unread post by Arno Elert »

Een klein jaar geleden ben in nog eens bij een man geweest, waarvan zijn hobby daadwerkelijk uit de hand was gelopen, deze man vind het geweldig om auto's op te knappen wat in loop der tijd tot neergekomen is op een tweetal aaneengesloten grote hobbyruimte met eveneens een tweetal bruggen, een aantal plaatwerkmachines, een hele berg aan las-apparaten, en een twintig tal auto's "Waar overigens ook een twee tal Flamina's Cabrio'en tussen staan" die nog de nodige aandacht moesten hebben. Ook hij vertelde mij, dat hij iets met tijdgebrek had.. en ooh jaah..hij is ook nog vader !!!
Arno Elert

Meer dan 2 klassiekers...mmm maar een uitzondering voor een Cabrio

Unread post by Arno Elert »

Tja, Ik heb dus hetzelfde wat Jan heeft.. als je toch geld moet gaan uitgeven aan het autorijden ..dan maar "Every Mile With a Smile"..ik heb van mijn vorige werkgevers ook in lease-auto's mogen rijden.. en hoe je het ook went of keert, het rijden van een lease auto is zorgeloos en enorm goedkoop.....Maar ik heb nog nooit zo leuk rond gereden, als in dat oude blik.

Maar ook mijn echtgenote heeft zoiets van "twee" zorgenkindjes aan auto's is meer dan genoeg. Gelukkig heb ik nog 1 ijzer in het vuur. "Zij reed vroeger met haar Cabriotje rond, nu heeft zij een nette en zakkelijke lease-auto, maar lonkt zo nu en dan naar een Cabrio".

Een Alfa Romeo Spider..Dueto, waar ik zelf wel een zwak voor heb, vind zij echter verschrikkelijk, maar zo'n vierkante Supertje is weer helemaal OK maar dat betekent dat de fulvia weg gaat en er als nog met het probleem Cabrio zit....

Maar goed.. zo ver is het nog niet....
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”