Fulvia Fanalone, Lusso en HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

Fulvia Fanalone, Lusso en HF

Unread post by Pieter »

Hallo,

Weet iemand het verschil tussen een Fulvia Coupe Rallye 1.6 HF, en de Lusso uitvoering ervan.

Als ik kijk naar de geleverde kleuren is alleen de Lusso leverbaar geweest in Rosso la Plata, Grigio Escoli, Blu Jamaica Scuro en Bronzo Longchamps. Anders zijn de kleuren Bianco Saratoga, Rosso Corsa, Azurro HF en Giallo HF.

En hoe zit het met de HFS uitvoering, de variante 1016 en de Corsa. Wat is verschillend en wat is er daadwerkelijk ooit op de markt te koop aangeboden in welke kleur.

Kent iemand de kleur Azurro HF?

Groet, Pieter
Joop

Re: Fulvia Fanalone, Lusso en HF

Unread post by Joop »

Hoi Pieter,

Bedoel je het verschil tussen de 1e en 2e serie, alleen daar zijn natuurlijk al veel verschillen,
voor wat ik heb gehoort zijn dat er ongeveer een kleine 16, ik kan er naast zitten.
Verder is er inderdaad verschil tussen een 2e serie HF en de Lusso versie.
Het begint al met de bumpers die zijn verschillend en dan voornamelijk de achter bumper,
heeft nl geen kenteken verlichting (zit naast kenteken plaat) en in het interieur is de handgreep
aan de binnen zijde anders als bij een HF, en dan is er de rvs strip die aan elke zijde zit
onder de deur (gemonteerd op de dorpel)
Ook zit er bij een Lusso, bij de vooruit , achteruit de bekende roestvrijstalen sierstrip deze is
niet aanwezig bij de HF versie.

Dan zit er in de HF versie ipv een gewonedeurgreep een ander soort deur greep.

Voor hier houd mijn kennis op, voor wat de rest is betreft zou je een moeten kijken in het gele
boek wat is geschreven over Fulvia`s , dit gaat over HF`s en zijn soort genoten.

Hoop je hier al wat mee op weg te hebben geholpen,

Mvg,
Joop
Ps: ik zal wel even de exacte titel van het Fulvia boek opzoeken.
giorgio cazzato

Unread post by giorgio cazzato »

Goodenmorgen, sorry om te beginnen voor mijn nederlands taal.

Tussen een 1.600 cc hf eerste serie en een tweede serie is geen vergelijk te maken.
De vorschillen zijn te veel maar niet altijd mekkelijk te zien.De waarde van de auto is ook niet het zelfde.
De motor namelijk is ook heel anders, qua tecnik, een fanalone is een race auto van af the fabriek.
Ook tussen de fanalone waren voorschillen mogelijk, namelijk ik heb een die ik kan zeggen dat uniek is.
Enn Fanalone kan :alluminium , plastick , een Gekke genog heizer deuren hebben.
Die met Heizer duren gekke genug zijn meer waarde van de rest. Let op moet eerte eerste serie duren zijn in heizer, een niet een tweede serie , of een eerste serie 1.300 cc.
De vorsckill is klein
maar belangerijk.
De heizer deuren weerden gebruik voor de Fanalone Gruppo 3 in de rallyes.

Tussen de 1.600 hf lusso tweede serie en een 1.600 corsa tweede serie (250 exemp. )de vorscchillen zin veineg .

En corsa uitvoering heeft geen metallick ververking bij de voorruit en achterrruit , is alles in rubber,bij de duren zit geen rode lampen.
Deuren en motor en kofferback is in alluminium.
Genn verwarmde achterruit.
Bij de deuren is niet mogelijk om de kleine drieuk rampie te openen , namelijk is fast.
Geen bumper.
De stoelen zijn ook hetzelfde als die van een Fanalone.
Kleur rosso corsa
De motor is hetzelfde, maar sommege interne conponenete waren van de fanalone omdat waren wat onderdelen over die gebruik most worden, dus een 2 serie corsa is meer warde dan een lusso.

De variante 1016 was een sort optional allen voor de motor de klant konde kiezen voor 130 pk uit voering, dus bijd elke fanalone was mogelijk om deze extra pks the bestellen.
Pieter

Unread post by Pieter »

Heren,

Het gaat alleen om de eerste serie in de vraag dus de Fanalone. Ik had een kopie van de kleurcodes uit Enzo Altorios "Fulvia HF" en daaruit bleek dus dat de Fanalone ook in een Lusso uitvoering werd geleverd.

Bij mij ontstonden toen vraagtekens omdat ik dacht dat dat alleen bij de 2e serie 1600HF zo was.

Zou er een foutje in het boek zijn geslopen?
giorgio cazzato

Nee bestaat heer een lusso uitvoering een inderdaat de enige zijn de bumpers.
Giorgio Cazzato
Joop

Unread post by Joop »

Beste Giorgio,

Dan heb ik een vraagje ivm de tweede serie HF Lusso.
Mijn auto heeft nl een aantal van de kenmerken die jij noemt, maar is dit ook via de chassis
nummer te controleren welke versie het dan is.
Als ik naar de deuren kijk, dan heb ik er geen rode lamp, echter het gat zit er wel kan dat?
dan hoe haal ik het verschil tussen de stoelen uit elkaar, nl mijn auto is in 1990 geimporteerd
uit Italie, echter men heeft het toen nodig gevonden om het interieur er uit slopen, ik heb nog
een gedeelte van de originele geleiders van de HF stoelen , echter men heeft er een 2é serie
interieur in vast gelast.
Heb onderstussen wel een interieur gevonden (heeft hoofdsteunen en een raar klein bankje)
verder is de auto door mij in september 1997 gekocht van de mensen die hem in 1990 gekocht
hebben alleen ben ook volgens de papieren de eerste eigenaar ondanks dat mijn kenteken begint
met DE- .............
De vorige eigenaar heeft hem zelf nl nooit te naam gesteld, stond in verzamelling
Dan over de motor welke interne komponenten zouden dan van een Fanalone afkomstig kunnen zijn.

Alvast bedankt.
Mvg,
Joop
giorgio cazzato

Als jij m will me bellen kan ik per telephoon makkelijk vertellen een aantal dinnegen want met scrijven is voor mij muilek.
0653811942
Joop

Unread post by Joop »

Hallo Giorgio,

Bedankt voor je tel.nummer ikzal je bellen.

Mvg,
Joop
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”