In vergelijking met mijn eerdere post een wat makkelijkere (hoop ik) vraag.
Bij de achterruit van mijn coupe zijn ooit de raamrubbers vervangen, maar een en ander is niet afgekit, waardoor bij een flinke regenbui het naar binnen lekt. Ik wilde het raam eruit lichten en afkitten zowel tussen het raam en het rubber en het rubber en de flens. Moet ik nog ergens op letten bij het eruit drukken van het raam danwel bij het terugzetten?
Het zelfde verhaal vooraan, dat zal iets moeilijker zijn door de vorm en het eerst moeten verwijderen van de sierlijst, dacht ik zo. (Ik weet niet of het vooraan lekt -- ik zie niets maar dat zegt niet alles)
De laffe oplossing is om het randje met raam en al af te kitten.
Bedankt voor eventuele raad.
Met vriendelijke groet,
Olivier
afkitten achterraam
Re: afkitten achterraam
Sierlijsten NOOIT er uit halen als de ruit nog in de auto zit.
Op je rug in de auto met gymschoenen aan en met je voet beginnend in een hoek de ruit er uit drukken. Het helpt als de buurvrouw aan de buitenkant trekt.
Bij de achterruit de draadjes van de electrische achterruit eerst losmaken.
De ruit hoeft er alleen uit om te kijken of er roestschade onder het rubber zit. Nooit een ruit met kit al op het rubber terug zetten. De ruit, het rubber en de auto zitten dan onder de kit. Eerst ruit er in en dan kit onder het rubber.
Kit die onder het rubber vandaan komt met een Dreft sopje verwijderen. De voorruitvooruitdenkers plakken afplaktape langs het rubber.
Op je rug in de auto met gymschoenen aan en met je voet beginnend in een hoek de ruit er uit drukken. Het helpt als de buurvrouw aan de buitenkant trekt.
Bij de achterruit de draadjes van de electrische achterruit eerst losmaken.
De ruit hoeft er alleen uit om te kijken of er roestschade onder het rubber zit. Nooit een ruit met kit al op het rubber terug zetten. De ruit, het rubber en de auto zitten dan onder de kit. Eerst ruit er in en dan kit onder het rubber.
Kit die onder het rubber vandaan komt met een Dreft sopje verwijderen. De voorruitvooruitdenkers plakken afplaktape langs het rubber.
Mr olivier j habite a bruxelles et possede quelques fulvia si je peut etre utile tel moi
mon numero est le suivant 0477 70 26 47 j ai vu ta voiture avant que tu ne l achete a woluwe
a bientot
benedetto
mon numero est le suivant 0477 70 26 47 j ai vu ta voiture avant que tu ne l achete a woluwe
a bientot
benedetto
Salut Benedetto,
Bien que c'est le forum Neerlandophone par ici. . . j'ai pas encore eu la chance de t'appeller mais je aimerais bien passer pour bavarder et admirer tes "quelques Fulvia". C'est quoi ton e-mail / adresse a BXL?
D'ailleurs, j'ai achete ma voiture a Breda aux Pays-Bas (ce qui a donne pas mal des conneries avec l'importation et tout) et pas Woluwe.
A plus, Olivier (XL)
Bien que c'est le forum Neerlandophone par ici. . . j'ai pas encore eu la chance de t'appeller mais je aimerais bien passer pour bavarder et admirer tes "quelques Fulvia". C'est quoi ton e-mail / adresse a BXL?
D'ailleurs, j'ai achete ma voiture a Breda aux Pays-Bas (ce qui a donne pas mal des conneries avec l'importation et tout) et pas Woluwe.
A plus, Olivier (XL)