Hallo,
ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een Fulvia, nu weet ik een serie 2 te koop met een serie 3 front, en nog wat andere dingen die niet origineel zijn, namelijk de typeaanduidingen achterop. Is dit een kwestie van simpelweg een nieuw front monteren en nieuwe plaatjes erop schroeven, of komt hier meer bij kijken?
Bob Mesman
Fulvia S2, S3
Re: Fulvia S2, S3
Serie 3 bestaat technisch niet echt. De technische boeken kennen alleen de S2. Ook de eerste 6 cijfers van het chassisnummer, die het type aangeven, zijn niet veranderd. Op een goed moment zijn er hoofdsteunen en anders gekleurde meters in gekomen en is hij Fulvia 3 gaan heten. Meer een commercieel iets dan technisch. De grille is ook veranderd van chroom naar zwart. Ik zou niet eens weten of dat gelijk is gegaan met de naam Fulvia 3.
Er zijn verder best wel wat verschillen tussen een vroege 2 en een late 3, maar die zijn er geleidelijk in gekomen.
Er zijn verder best wel wat verschillen tussen een vroege 2 en een late 3, maar die zijn er geleidelijk in gekomen.
Re: Fulvia S2, S3
Ok, bedankt! Ik vermoedde al wel zoiets, omdat vaak niet is uit te maken of een auto nu s2 of s3 is, maar dit verklaart een heleboel!! Dan ga ik maar eens kijken bij de betreffende auto, want zo´n zwarte grill en koplampomlijsting...tja je moet er van houden denk ik.
Groeten, Bob
Groeten, Bob