Vierbak valt uit z'n 1e versnelling

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Robbert

Vierbak valt uit z'n 1e versnelling

Unread post by Robbert »

Ik heb een Serie 1 Fulvia Coupe op het oog met een 4-bak. Deze valt regelmating uit de eerste versnelling tijdens het rijden. In de drie doet het probleem zich niet voor. Is dit ernstig, moet ik rekening houden met een ingrijpende reperatie of bakrevisie?
Huib Geurink

Re: Vierbak valt uit z'n 1e versnelling

Unread post by Huib Geurink »

Als je in de buurt van Breda woon zo je een keer langs moeten komen. Als ik er even mee gereden heb, kan ik een oordeel geven. Ook nooit 100% zeker, maar wel redelijk zeker.
Robbert

Unread post by Robbert »

Dank je voor het aanbod, Huib, maar de auto is nog niet in mijn bezit. Ik ben bezig met de adoptie ervan. Wanneer ik de bak moet vervangen/laten reviseren, is het aanbod een stuk minder interessant. Vandaar mijn vraag...
Henk Meertens

Unread post by Henk Meertens »

Robbert, uit versnelling vallen praktisch altijd als oorzaak assen die niet in lijn liggen .
In de praktijk vaak defect lager.
Groet , Henk
Arno Elert

Unread post by Arno Elert »

Klinkt misschien erg suf, en als een open duur. Maar ik zou ook even controleren of ze de centrale stuurstang niet verkeerd om gemonteerd is. De garage waar ik mijn fulvia eens in onderhoud heb gehad belde mij ook eens op met de mededeling dat de versnellingen eruit viellen.

Leek me een erg sterk verhaal want dat was nog nooit gebeurd, het bleek dus dat ze deze centrale stuurstang verkeerd om hadden gemonteerd.

Groetjes Arno
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”