HELP!
Heeft er iemand ervaring met het DEMONTEREN van een Fulvia serie1 ('69) stuur,
zo'n 2 spaaks houten stuur waar claxon en seinlicht in de dop zitten.
Stuur is uitgedroogd en er zitten wat scheurtjes in, dus tijd voor een opknapbeurt.
Kan nergens een workshop-manual vinden waar dit instaat...
Alvast bedankt!
Demonteren stuur Fulvia S1
Re: Demonteren stuur Fulvia S1
De chromen ring tussen de seinlicht knop en de claxon ring kun je losdraaien. Let op want de veren springen je om de oren. Voorzichtig draadje van het middencontact er uit trekken tot je de steker los kunt maken.
Dan de grote moer los. Beste met slagmoersleutel. Dan pak je het stuur er zo af.
Dan de grote moer los. Beste met slagmoersleutel. Dan pak je het stuur er zo af.
Re: Thanks
Bedankt voot de snelle reaktie Huib.
Is het voor jou veel werk om het 'wiellager verhaal' ook in het Nederlands te plaatsen,
ben bang dat het (technisch engels) voor sommige mensen niet altijd even duidelijk is.
Ben in principe ook wel geïntreseerd in een setje! (Serie1)
Groetjes
C.
Is het voor jou veel werk om het 'wiellager verhaal' ook in het Nederlands te plaatsen,
ben bang dat het (technisch engels) voor sommige mensen niet altijd even duidelijk is.
Ben in principe ook wel geïntreseerd in een setje! (Serie1)
Groetjes
C.
Graag gedaan.
Wiellager verhaal zal ik nog in het nederlands doen. Staat al wel in het italiaans er op.
Let op trouwens dat je het stuur weer in dezelfde stand terugzet.
De horizontale stand van het stuur moet overeenkomen met de middenstand van je stuurhuis. De middenstand van je stuurhuis kun je niet vaststellen door de stuurarm heen en weer te bewegen en omwenteling te tellen omdat er op het subframe instelbare aanslagen zitten die de stuurbeweging begrenzen en die kunnen ongelijk zijn afgesteld.
Tot nu toe kwam bij mij de middenstand altijd overeen met de "platte kant boven". Met die platte kant bedoel ik dat stuk van het asje waar geen tanden zitten. De borgbout waarmee je het canvas deel borgt op het asje staat dan horizontaal.
Wiellager verhaal zal ik nog in het nederlands doen. Staat al wel in het italiaans er op.
Let op trouwens dat je het stuur weer in dezelfde stand terugzet.
De horizontale stand van het stuur moet overeenkomen met de middenstand van je stuurhuis. De middenstand van je stuurhuis kun je niet vaststellen door de stuurarm heen en weer te bewegen en omwenteling te tellen omdat er op het subframe instelbare aanslagen zitten die de stuurbeweging begrenzen en die kunnen ongelijk zijn afgesteld.
Tot nu toe kwam bij mij de middenstand altijd overeen met de "platte kant boven". Met die platte kant bedoel ik dat stuk van het asje waar geen tanden zitten. De borgbout waarmee je het canvas deel borgt op het asje staat dan horizontaal.
Dag Carlo,
Ik weet niet of dat bij de Fulvia ook zo is, maar soms zit een stuur na het losdraaien van de grote moer nog konisch vast. Laat de moer dan altijd op 1 of 2 slagen zitten, zodat bij loskomen van het stuur je dit niet tegen je hoofd of neus krijgt. Ik heb dit zelf 1 keer mogen meemaken bij een Mini Cooper (is voldoende).
Groet,
Lucas
Ik weet niet of dat bij de Fulvia ook zo is, maar soms zit een stuur na het losdraaien van de grote moer nog konisch vast. Laat de moer dan altijd op 1 of 2 slagen zitten, zodat bij loskomen van het stuur je dit niet tegen je hoofd of neus krijgt. Ik heb dit zelf 1 keer mogen meemaken bij een Mini Cooper (is voldoende).
Groet,
Lucas
Goeie tip. Is altijd lachen als het stuur ineens los schiet. Vooral als de stoelen er uit zijn.
Maar volgens mij zit het S1 Fulvia stuur niet conisch vast. Maar better safe than een blauwe neus.
Maar volgens mij zit het S1 Fulvia stuur niet conisch vast. Maar better safe than een blauwe neus.
wow
simpele goede tip
ik heb er laatst een pijnlijke rug aan overgehouden
was overigens een 2de serie zonder stoelen
hij ging echt niet los
toen ging ik ECHT hard trekken
....
au
maar de vreugde dat ze eindelijk(!!) los was, verzachte de pijn
ciao
bob
simpele goede tip
ik heb er laatst een pijnlijke rug aan overgehouden
was overigens een 2de serie zonder stoelen
hij ging echt niet los
toen ging ik ECHT hard trekken
....
au
maar de vreugde dat ze eindelijk(!!) los was, verzachte de pijn
ciao
bob
Hallo iedereen
Heb vanwege mijn werk al heel wat sturen gedemonteerd,mijn werkwijze is als volgt;
Los de moer maar laat hem nog 2 gangen zitten,zet je schrap druk met je knie"en stevig onder het stuur
en trek met je handen links en rechts afwisselend aan het stuur ,op deze manier lukt het vrijwel altijd om
het stuur los te krijgen,nu kun je het stuur in de middenstand zetten,of na het verwijderen van moer
de stand markeren,veel succes.
Koos
Tuk