Ik ben van plan deze zomer op vakantie naar Frankrijk te gaan met mijn flavia; punt is alleen dat bij belasting (kofferbak vol kampeerspullen) de achterkant nogal naar beneden hangt en de uitlaat bij kuilen snel de grond raakt. Heeft iemand ervaring met schokdempers met niveauregeling? Mijn broer heeft een 404 met monroe achterdempers die met luchtdruk in te stellen zijn.
(Viavia zou Monroe Nederland gezegd hebben dat er voor de flavia degelijke dempers niet leverbaar zijn?)
Als er iemand is met ervaring of advies, vertel me dan ook welk type dempers ik moet bestellen.
vering flavia berlina 1.8
Re: vering flavia berlina 1.8
Al dat aanklooien kost een hoop tijd en geld en werkt uiteindelijk niet. Nieuwe veren is het enige.Oude veren naar Eeltink in Heemskerk brengen. 0251-230640. Vragen naar ome Leen. Voor een paar geeltjes maakt ie ze weer helemaal nieuw.
Voor-veer ook maar meteen.
Voor-veer ook maar meteen.
Heb ik voor het verwijderen van de achterveren speciaal gereedschap nodig? Of lukt het me ook wel met huis tuin en keuken gereedschap. Graag je reactie.
Nog even een toevoeging mijnerzijds: in het werkplaatshandboek staat dat "strut bar" 8033410 of 8033411 aangebracht moet worden. De kopie van de foto is erg slecht. Weet iemand of er een alternatief te maken is? Van een U-profiel of zo?
Assteunen en standaard steek / ring / dop sleutels.
Met veren altijd HEEL voorzichtig wezen dat je geen handen kwijt raakt.
Nieuwe er onder zetten is wat lastiger maar gaat ook.
Let op dat je silent blocs altijd in de middenstand vast zet!!!!
De scharnier werking daarvan komt van de torsie van het rubber. Als je ze in een van de uiterste standen (auto onbeladen bijvoorbeeld) vastzet, krijgen ze al torsie als je in stapt. Als ie dan ook nog gaat veren kan het zijn dat de elasticiteitsgrens van het rubber wordt overschreden en gaan de rubbers kapot.
Met veren altijd HEEL voorzichtig wezen dat je geen handen kwijt raakt.
Nieuwe er onder zetten is wat lastiger maar gaat ook.
Let op dat je silent blocs altijd in de middenstand vast zet!!!!
De scharnier werking daarvan komt van de torsie van het rubber. Als je ze in een van de uiterste standen (auto onbeladen bijvoorbeeld) vastzet, krijgen ze al torsie als je in stapt. Als ie dan ook nog gaat veren kan het zijn dat de elasticiteitsgrens van het rubber wordt overschreden en gaan de rubbers kapot.