Lancia montecarlo VX

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Pascal Dimmers

Lancia montecarlo VX

Unread post by Pascal Dimmers »

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een VX motor in een Lancia Montecarlo.
Ben tevens opzoek naar een uitlaat voor deze lancia. Liefst met vier uitlopen aan de achterzijde. Weet iemand waar ik er zo een kan kopen?
Merijn

Re: Lancia montecarlo VX

Unread post by Merijn »

Ik heb zelf geen ervaring er mee. Op Lancisti.com ben ik wel foto's tegen gekomen van iemand die het heeft gedaan. In elk geval is het zo dat je een andere carburateur zult moeten gaan gebruiken, omdat de valstroom carb van bij een beta VX te ver naar voren en boven zit, zodat deze in het interieur uit zou komen. Je moet dus een dwarsstroom carb hebben.

Verder weet ik zelf van het inbouwen van een Beta ie motor in mijn Montecarlo dat voor de motorsteun aan de tandriemzijde je een uitstekend deel (van de fwd Beta motorsteun bevestiging) af zult moeten zagen. Hier moet je vervolgens een tapeind monteren, en je fwd Beta motor past in een Montecarlo, met montecarlo motorsteunen.

Een uitlaat met 4 uitlopen heeft ANSA geproduceert, maar naar mijn weten wordt deze niet meer nieuw gemaakt. Dat wordt dus tweedehands of laten maken.
william

Re: Lancia montecarlo VX

Unread post by william »

beste
probeer eens bij Cees

cees van de ree

is lancia fan en heeft er verschillende staan

mvg
william
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”