check chassisnummer Beta HPE

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Thomas

check chassisnummer Beta HPE

Unread post by Thomas »

Ik overweeg aanschaf van een Beta HPE 2000ie met 1e kenteken 1986, chassinummer is ZLA828BF0*00954078*, heeft geen elektrische ramen.
Ik ben geheel onbekend met de Beta's, maar volgens mijn beperkte informatie moet een 2000ie een 828BF1 nummer hebben, en hoort elektrische ramen te hebben.
Mijn vraag is: zijn de bovengenoemde specificaties coherent met het model, of is er wat loos?

Hartelijk dank,
Thomas
espinet

Re: check chassisnummer Beta HPE

Unread post by espinet »

828.BF0 Duidt in principe op een 1600 (ik heb een Franse 1600 HPE uit 1982 gehad met 828.BF0 in het chassinummer). Ik heb echter ook een Nederlandse 2000 ie (11 nov 1983) waarbij het chassisnummer ook 828.BF0 bevat. Geen paniek dus.
De elektrische ramen zijn wellicht vervangen door handmatige vanwege het slechte functioneren van deze.
Thomas

Unread post by Thomas »

Bedankt voor deze geruststelling.
Andere vreemde zaak: het is een HPE, geen HPExecutive (naamplaat achterop); kan dit ook?
espinet

Unread post by espinet »

Dat heb ik ook nog nooit gezien. Mijn 1600 uit 1982 was "gewoon" een H.P.Executive. Wel met handmatige raambediening, maar ook bijvoorbeeld getint glas.
Merijn

Unread post by Merijn »

Staat er wel gewoon "2000 i.e." op die strip op de achterklep? Het zou ook nog kunnen dat het orgineel een 1600 was waar later een injectie motor gebouwd is.
kevin

Unread post by kevin »

Ik denk niet dat een i.e. sowieso elektrische ruiten 'hoort' te hebben. Volgens mij was het een optie: mijn huidige HPE i.e. heeft er wel, een andere die ik vroeger heb gehad niet. Bovendien heeft mijn oom destijds, in de eerste helft van de jaren tachtig, een paar bijna-nieuwe exemplaren gehad (de eerste is gesneuveld toen hij geparkeerd stond en er een zware Mercedes met dronken bestuurder op knalde), en ik kan me niet herinneren dat die elektrische ruiten hadden. Wel standaard op een i.e. waren de getinte ruiten en stuurbekrachtiging.
Trouwens, zelfs al zou er een incoherentie zijn, de algemene staat van de auto is toch veel belangrijker?
Thomas

Unread post by Thomas »

Bedankt voor deze informatie. Mee eens dat elektrische ruiten niet belangrijk zijn omwille van het gemak, wel van originaliteit. Getinte ruiten en stuurbekrachtiging zitten er inderdaad op. Binnenkort heb ik hem (tja met nul roest kan ik hem toch niet laten staan)... :-))
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”