Delta Nuova

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Petrus

Delta Nuova

Unread post by Petrus »

Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een Alfa Romeo 33, jammer genoeg begint hij slecht te worden en dat tot mijn grote spijt .... Ik ben nu op zoek na een (hoe kan het ook anders) andere italiaan van hetzelfde segment. Ik heb een oogje op een 99'er Delta HPE 1.6 16v laten vallen,mooie auto!, goed afgewerkt!, maar er is één ding wat mij niet helemaal lekker zit!! Is hij nou technisch hetzelfde als een Fiat Bravo????
Zelfde vermogen,zelfde onderstel,zelfs het interieur proeft naar Fiat. Van mijn 33 weet ik dat alles 100% Alfa is (alles is bijna Alfasud).

Mijn vraag is:
Hoe denken jullie erover en hoe moet ik erover denken?

GRZ. Peter
Giancarlo

Re: Delta Nuova

Unread post by Giancarlo »

Delta rijdt heel erg goed, beter dan jouw 33 waarschijnlijk. Maar of de auto identiek is aan een Bravo weet ik niet precies..
yvo van der meulen

Unread post by yvo van der meulen »

De delta rijd sowieso supergoed, of de Fiat dat ook doet weet ik niet, maar verwacht wel een stuk betere / beter afgewerkte auto dan Fiat.

De draagarmen zijn bv wel exact hetzelfde, (en bagger kwaliteit ) afhankelijk van je rijstijl en motor-uitvoering snel aan vervanging toe. Zo zijn er een hoop onderdelen hetzelfde, maar ik verdenk Fiat ervan dat ze echt wel iets doen met hun motortjes, voordat ze er een Lancia kleppendeksel opplakken. Deze apparaten rijden in de regel pittig- tot zeer pittig... sturen evenzo, dit is toch werkelijk met geen andere auto te vergelijken? Verwacht ook dat je hem opnieuw moet inrijden, sommige 1.6 jes rijden een beetje sloompjes. (relatief dan). En de uitvoering van voor '98 is volgens mij minder geknepen (emissie).

Doe je er je voordeel mee!

ps. je image gaat er natuurlijk ook stukken op vooruit!
ps 2: als je een échte lancia wilt zul je alleen tot jaartal 1969 kunnen zoeken!

gr. Yvo.
marcel

Unread post by marcel »

Hij lijkt technisch ook erg op de alfa 155, naar mijn idee meer op een 155 dan op een bravo.

De HPE rijdt ook meer als een alfa dan als een fiat.

Maar uiteindelijk zijn ze allemaal gebaseerd op een fiat, ..... de tipo nl.

Wat nog erger is, is dat de alfa 159 een vermomde opel is.
Petrus

Unread post by Petrus »

Hoi,

Ik heb nu een proefrit in een Delta gehad en in een Fiat Bravo....
en.... ze rijden hetzelfde, HPE is iets sneller en pittiger maar voor de rest moet ik
zeggen dat ik teleurgesteld ben. Het enige verschil is het dashbord, die ziet er bij
de HPE stukke aantrekkelijker uit dan bij de fiat. De stoelen zijn weer hetzelde
ook hetzelfde draaimechanisme als ik de leuning iets omlaag wil halen.

De motor was hetzelde alleen met een mooi Lancia (1.6 16v)hoesje eromheen.
Het leek of de Lancia iets beter in elkaar zat dan de Fiat en in vergelijking met de
alfa moet ik zeggen dat ie beter rijdt.
Ralf

Unread post by Ralf »

Waarin ben je dan teleurgesteld?
yvo van der meulen

Unread post by yvo van der meulen »

Ja dat vraag ik mij nu ook af... je noemt alleen maar pluspunten volgens mij!

ps. Mijn andere delta staat ook te koop hoor, zie marktplaats. En nee in deze zul je zeker niet teleurgesteld zijn.

http://auto.marktplaats.nl/lancia/11242 ... 0d9ad7f394

groeten Yvo.
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”