verbruik

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
richard

verbruik

Unread post by richard »

hoi
ik heb een lancia delta van 1994 gekocht en zijn verbruik ligt erg hoog.
ik rijdt met 60 liter ongeveer 250 km. Na een diagnostiek bij een lancia dealer, waaruit niets naar voren kwam, heb ik dus een probleem. Ik heb geen lekkage gezien. Bij het goed intrappen van het gaspedaal zakt de benzinemeter heel snel......dit intrappen heb ik niet meer gedaan dan 10 minuten en ik denk dat ik toch gauw zo'n 20 liter kwijt ben geraakt.
Ook als ik de motor start dan tikt de computer een 10 seconden, dan houdt ie ermee op. Volgens de garagist is dat de verwarming en stelt niets voor.... heeft iemand hier een wat duidelijkeere antwoordt op???
Met vriendelijke groet
richard
Bart Verbeek

Re: verbruik

Unread post by Bart Verbeek »

Richard

Het tikken bij een koude motor dat later wegebt zijn de hydraulische klepstoters (het tikken is het gebrek aan olie daartussen). Deze zijn gevuld met olie, die langzaam weglekt (naar het carter als de motor stil ligt). Een aantal seconden na het starten ebt het getik weg: de olie is de hele motor rond en ook tussen de hydraulische klepstoters. Voorlopig geen erg dacht ik. De Delta-dedrarijders kunnen hier best over adviseren.

Verbruik is zowiezo veel te hoog! Reden?????? Als ik zowat snel reken is dat 24L/100km of op zijn nederlands 4km per liter. Das is nogal heel erg behoorlijk veel.
Trekt hij lekker? Rijdt hij vlot? Heeft hij net onderhoud gehad? Haal het luchtfilter er eens uit. Ziet ie zwart? Verbruik je koelwater? Slaat hij vlot aan? Wat is de kilometerstand? Wat type is het en welke rijstijl heb je?
Is de teller wel accuraat want 60L voor 250km is wel heeeeeeel errug veel hoor.

We horen het wel.

Bart
Bob Mesman

Re: verbruik

Unread post by Bob Mesman »

Of heb je een Delta S4 gevonden die pas in 94 op kenteken gezet is???? Dan rijdt ie best zuinig!
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”