Electrische fratsen van knipperlichtrelais, airco en olietemperatuurmeter

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
René Bouwmeester

Electrische fratsen van knipperlichtrelais, airco en olietemperatuurmeter

Unread post by René Bouwmeester »

Hallo Forumlezers,

Ik heb wat electrische problemen met mijn '96 Delta 1.8 vvt GT.
Het knipperlichtrelais leidt een eigen leven. Als ik de knipperlichten gebruik, werkt het prima, maar in de ''uit'-stand'' begint hij soms spontaan heftig te klikken. Dit gaat in het zelfde tempo als wanneer er een knipperlichtje stuk is. Het getik houdt soms minuten aan. Het lijkt me iets van een massasluiting ergens, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.

Verder schiet de olietemperatuurmeter af en toe naar 160 graden, terwijl de olie helemaal niet heet is. Ook dit komt en gaat.

Tot slot lijkt ook mijn airco en motormanagement betrokken. Ik merk soms dat de motor niet goed op het gas reageert, hij houdt even in om er daarna vandoor te gaan.
Verder beslaan de ruiten in stadsverkeer erg snel. Dat deed de wagen voorheen nooit. Echt warm of echt koud wordt de climate control ook niet meer.

Wie heeft enig idee waar ik moet gaan zoeken?
Dik

Re: Electrische fratsen van knipperlichtrelais, airco en olietemperatuurmeter

Unread post by Dik »

Je knipperlicht probleem kan komen van de knipperlichthendel. Daarin zit een soort vet dat gedurende het gebruik van de auto geleidend is geworden. Knipperlichthendel demonteren, openmaken, goed schoonmaken, invetten met vasaline en dat zou je probleem moeten oplossen.

Dik
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”