hallo ik heb een probleem en niemand heeft een oplossing!
mijn lancia delta 2.0 16v van 1996 valt bij een koude motor elke keer stil.
de toerenteller danst een paar seconde na het starten, maar hersteld zich dan tot 900 toeren.
maar zodra ik bij de eerste zijstraat stop, slaat de motor weer af!
na het starten blijft het toerental goed ,maar bij de volgende stop slaat hij weer af!
dit gaat meestal 800 meter zo en dan ineens blijft hij goed lopen.
ik heb ook gemerkt dat als de tank ver leeg is dan start hij moeilijker , en heb ik het gevoel dat hij niet zo goed trekt onder de 3500 toeren!!
bij een volle tank rijd hij soepeler en start ook beter ,maar de motor valt nog stil!
bij een warme motor duurt het best lang voordat hij aanslaat.
ik moet altijd een beetje gas geven bij het starten anders slaat hij nooit aan (koud of warm)!!
nu heeft een bedrijf de auto uitgelezen maar kunnen niets vinden.....??
ik heb ook al injectie reiniger geprobeert, ik heb het idee dat hij wel beter trekt hierdoor maar mijn probleem blijft!
benzienefilter is ook vervangen.
nieuwe bougies.
heeft iemand dit ook meegemaakt??
wie weet de oplossing ,voordat ik alle onderdelen ga vervangen want de ene garage zegt dit en de andere weer wat anders!
alvast bedankt voor jullie reacties groeten ruud hoorman
stil vallen motor lancia delta 2.0 16v
Re: stil vallen motor lancia delta 2.0 16v
Dat stilvallen bij een koude motor kan een kapotte choke zijn
Is de Vae klep hoogst waarschijnlijk hier staat de oplossing:
http://deltahpe.nl/Vraagbaak/VAE%20Klep/VEA.htm
Gr Karel
http://deltahpe.nl/Vraagbaak/VAE%20Klep/VEA.htm
Gr Karel
bedankt karel voor de tip .
maar ik heb gisteravond de VAE klep schoongemaakt , ik moet zeggen dat hij wel beter start maar hij valt nog steeds stil bij de eerste de beste zijstraat!!
heb je mischien nog een andere oplossing??
maar ik heb gisteravond de VAE klep schoongemaakt , ik moet zeggen dat hij wel beter start maar hij valt nog steeds stil bij de eerste de beste zijstraat!!
heb je mischien nog een andere oplossing??
Het vreemde van je verhaal vind ik dat het alleen bij een koude start is.
Heb je de luchtinlaat (filter) en gasklephuis ook goed schoon gemaakt.
Met name het gasklephuis kan wel eens vervuild zijn.
Gr Karel
Heb je de luchtinlaat (filter) en gasklephuis ook goed schoon gemaakt.
Met name het gasklephuis kan wel eens vervuild zijn.
Gr Karel
hallo karel
mischien een domme vraag maar waar zit het gaskleppenhuis??
heb je hier een plaatje van of beschrijving hoe ik het demonteer?
alvast bedankt rudi
mischien een domme vraag maar waar zit het gaskleppenhuis??
heb je hier een plaatje van of beschrijving hoe ik het demonteer?
alvast bedankt rudi
Dat is de luchtklep van je inlaat, waar je gaskabel opzit dat is het gasklephuis.
ik heb het gasklephuis gisteren schoongemaakt , maar vanochtend deed de auto weer lastig starten en stilvallen !
ik heb gisteren wel gemerkt dat er bij mijn auto verkeerde bougies waren gemonteerd!
ik had de oude nog achter in de auto liggen (dit waren bougies met twee vonk armen).
die er nu inzaten waren gewone bougies met één arm!
en ze waren iets korter dan de oude!
nu heb ik de oude er weer in zitten en de auto lijkt een beetje sneller met optrekken????
wat voor bougies zijn eigenlijk de beste??
het is voor mij echt een raadsel wat er nu met mijn auto er aan de hand is, dat stilvallen ?
als ik bepaalde forums lees dan merk ik dat er nog meer 2.0 16v met de zelfde kwaal zijn , maar er is er geen één met een oplossing!
maar ik blijf proberen!
groeten ruud
ik heb gisteren wel gemerkt dat er bij mijn auto verkeerde bougies waren gemonteerd!
ik had de oude nog achter in de auto liggen (dit waren bougies met twee vonk armen).
die er nu inzaten waren gewone bougies met één arm!
en ze waren iets korter dan de oude!
nu heb ik de oude er weer in zitten en de auto lijkt een beetje sneller met optrekken????
wat voor bougies zijn eigenlijk de beste??
het is voor mij echt een raadsel wat er nu met mijn auto er aan de hand is, dat stilvallen ?
als ik bepaalde forums lees dan merk ik dat er nog meer 2.0 16v met de zelfde kwaal zijn , maar er is er geen één met een oplossing!
maar ik blijf proberen!
groeten ruud
hoi karel
ik heb de gasklep schoongemaakt!
geen reactie , maar ik heb mijn oude bougies er weer in gedaan ! het bleek dat de garage er bougies in hadden gedan met één arm , de oude had ik terug gevraagd en deze bleek twee arm bougies te zijn plus de oude waren een paar min langer dan de nieuwe bougies.
nu start hij veel beter maar valt nog steeds stil bij de eerste stop!
word er een beetje gek van nu!
weet je toevallig wat er voor orginele bougies er in mijn 2.0 16v hpe moet bj 96??
groeten ruud
ik heb de gasklep schoongemaakt!
geen reactie , maar ik heb mijn oude bougies er weer in gedaan ! het bleek dat de garage er bougies in hadden gedan met één arm , de oude had ik terug gevraagd en deze bleek twee arm bougies te zijn plus de oude waren een paar min langer dan de nieuwe bougies.
nu start hij veel beter maar valt nog steeds stil bij de eerste stop!
word er een beetje gek van nu!
weet je toevallig wat er voor orginele bougies er in mijn 2.0 16v hpe moet bj 96??
groeten ruud
Ja kan ik wel achter komen.
Moet het alleen opzoeken zodra ik info voor je heb plaats ik het.
Gr Karel
Moet het alleen opzoeken zodra ik info voor je heb plaats ik het.
Gr Karel