van 2 integrales 1 maken

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Wouter

van 2 integrales 1 maken

Unread post by Wouter »

Hallo Iedereen,

Ik heb een Delta integrale 8V uit '91. Deze staat op dit moment op pootjes. Ik was van plan hem op te gaan knappen, maar de carroserie is slechter dan ik had gedacht. Nu heb ik op internet gezocht naar een andere carroserie, en heb er een gevonden (ga zat. kijken) Dit is een Integrale 8V uit '88. Volgens mij zit hier een ouder type motor in als in de mijne. (niet lambda geregeld, kan dat??)

Nu is de vraag of de motor uit de nieuwere delta en evt. andere onderdelen zoals de veren + schokdempers) gewoon passen op de oudere carroserie. En bovendien of de versnellingsbakken en koppelingen overeenkomen, omdat in de oude Delta net een nieuwe koppeling zit, en een versnellingsbak revisie heeft gehad.
Sjoerd Hoeben

Re: van 2 integrales 1 maken

Unread post by Sjoerd Hoeben »

Als ik het goed lees heb je een 8v kat uit 91 die te slecht is om op te knappen. Nu wil je daar een 8v uit 88 dus zonder kat bij kopen en een aantal dingen over zetten.

Om de motor over te zetten moet je ook de kabelboom en ecu over zetten.
De bak past op het motorblok. Let wel op dat de 8v kat waarschijnlijk hydraulisch is en die van de 8v uit 88 niet.

Wat is er mis met de motor uit de 8v van 88 dat je deze wilt vervangen ?

Onder een 8vkat uit 91 zitten 16v schokdempers. deze passen zonder problemen op de 8v uit 88.

Gr SJoerd

Ps Ik kan je wel helpen aan een handboeken en onderdelen cd's zodat je alles precies kunt uitzoeken.
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”