Prisma gezocht

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Hans

Prisma gezocht

Unread post by Hans »

Ik zoek een Lancia Prisma 1.6 IE met 107 pk (zonder kat) van 1986-1988?
Waar kan ik zo'n auto vinden? Moet wel origineel zijn.
ephriam

Re: Prisma gezocht

Unread post by ephriam »

ik denk dat je het beste in duitsland of italie kunt gaan kijken heb je meer kans dan in nederland ik zelf heb sins 2 maanden een prisma met mazel tegen aan gelopen bij martin willems maar verder denk ik niet dat ze nog in nederland te vinden zijn

gr Ephriam
jan freie

Re: Prisma aangeboden

Unread post by jan freie »

Hans,
ik rijd zelf al twee jaar (als tweede auto) in een blauwe Prisma 4wd, niets mis mee: geen roest, drijfstanglager gereviseerd, nieuwe ketting, nieuwe banden etc.
wil hem wel verkopen want mijn vrouw vind de twee liter toch iets te angstaanjagend en prefereert een Ypsilon. nette prijs, want dit zijn pas echt liefhebbersauto's
interesse?
Jan Freie, Rotterdam

06 51115762
Marc

Unread post by Marc »

Ik ben sinds drie maanden van zo'n Prisma uit 1987. Deze heb ik gevonden bij Autotrack.nl. Heeft wel lang geduurd voor er één te koop kwam. Tot nu toe veel plezier ermee.
Hans

Unread post by Hans »

Waarschijnlijk heb ik deze 1987er Prisma ook te koop zien staan, in Brabant?

Succes ermee! Naast de Prisma ben ik ook op zoek naar een Lancia Thema Turbo 1985-1988. Daar heb ik nu eentje van gevonden...... (en eind dit jaar is ie van mij tenzij zich nog een leuke Prisma aandient)
Hans

Unread post by Hans »

Vertel eens wat meer over deze auto: gaat waarschijnlijk om een import, onderhoudshistorie bekend?
Jan freie

Unread post by Jan freie »

Hans,
ik rijd er nu mee als tweede auto. Hij is geimporteerd in 1998 uit Zürich, ik heb het originele onderhoudsboekje nog in de auto. Ik heb hem gekocht bij Auto Blanco Classica in Oldenzaal in 2002, waar er nog voor 6000 gulden aan is verspijkerd :nieuwe banden, distributie, gedeeltelijk overspuiten. Zelf heb ik daarna nog de motorkap over laten spuiten en een deur vervangen. Onlangs ook nog de drijfstanglagers vervangen.
Kortom motorisch en qua carroserie in prima staat, wat zeer ongevwoon is voor een dergelijk auto. Ik ken nog een gave Prisma, maar die is in handen van Henk Renkema.

De 2 liter motor is krachtig en behoeft naar mijn smaak ook geen turbo, zoals de Delta-zusjes uit die tijd.
In Zwitserland zijn overigens de meeste Prisma Integrales verkocht wat gezien de sneeuwomstandighedendaar ook logisch is. Vorige week toevallig met het hele gezin en deze auto in een zware sneeuwbui verzeild geraakt. Ik was zeer content met de vierwielaandrijving en de diff sper achter.

Desondanks overweg ik verkoop omdat mijn vrouw toch wat huiverig voor het geweld van deze auto. Ik heb zelf een schappelijke prijs in gedachten. Als het niets wordt dan rijd ik vrolijk en met plezier door.Bel me maar op 06 51115762. Ik woon in Rotterdam

vr gr

Jan Freie
Casper Cossee

Unread post by Casper Cossee »

Goedeavond mijne heren,

Als ik op dit onderwerp mag inhaken, wil ik het volgende mededelen:
Ik werk op zaterdag bij een Fiat-dealer in Zierikzee.

We hebben daar onlangs een Prisma 1.6 I.E. ingeruild op nieuwe Stilo.
Deze Prisma is van 1988 en heeft slecht 63.608 tot op heden achter de wielen.
Hij is origineel Nederlands en is destijds afgeleverd door Harteveld in Delft.
Zij waren destijds naast Saab dealer ook Lancia Dealer.

De boekjes zitten er nog bij en deze auto verkeerd in een keiharde staat.
De kleur is Bordeaux-rood met een Beige interieur en er is niet in gerookt
Er zit een APK-keuring op tot 16 oktober 2004 en het kenteken is TS-96-DH.
Momenteel is deze auto in moijn bezit.

Als er een van jullie serieus interesse heeft, dan ben ik te bereiken op nummer 06-14686562.

Met vriendelijke groet,

Casper Cossee
Paul van Opstal

Unread post by Paul van Opstal »

Geachte Jan Freie,

Via via hoorde ik dat u eventueel uw Lancia Prisma wilde verkopen,
Ik zou bij deze graag de prijs willen op vragen die u in gedachte had.
Zodat we het eventueel eens kunnen worden aangezien ik deze lancia
een van de moest Lancia\'s vind moet dit zeker lukken.

bijvoorbaat dank

Paul van Opstal
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”