een oproep!
mijn prisma integrale (ja, die bestaan echt) heeft motorkuren. waarschijnlijk zijn het de drijfstanglagers die ratelen en aan revisie toe zijn en volgens de garage moet de motor er helamaal uit. dat gaat een lieve bom duiten kosten.
is er ook een mogelijkheid om de carter los te maken als de motor er nog in zit? dat is een stuk goedkoper en daarmee kan ik deze unieke prisma verder helpen.
zo niet dan doneer ik hem graag als onderdelenmachine voor een vriendenprijs, hij is verder in prima staat, ook de carroserie. unieke auto waar er maar een paar in Nederland zijn
advies gevraagd over vervanging drijfstanglagers
Re: advies gevraagd over vervanging drijfstanglagers
Misschienkan Rene de graaf hem ergens in plannen.
Na verwijdering van bak en tussen bak kan de motor blijven hangen en kan ook de carterpan er volledig af. Of dit daadwerkelijk sneller gaat dan de motor uitbouwen ? Voor iemand die bekend is met integrales wel maar een lancia garage die er nog noit een gezien heeft zeker niet.
Als ook distributie, koppeling etc. aandacht nodig hebbenis uitbouwen wel het verstandigste. Dit spaart een hoop tijd en kosten in een later stadium.
Mocht het niet lukken dan weet ik wel iemand met interesse in deze leuke klassieker.
gr Sjoerd
Na verwijdering van bak en tussen bak kan de motor blijven hangen en kan ook de carterpan er volledig af. Of dit daadwerkelijk sneller gaat dan de motor uitbouwen ? Voor iemand die bekend is met integrales wel maar een lancia garage die er nog noit een gezien heeft zeker niet.
Als ook distributie, koppeling etc. aandacht nodig hebbenis uitbouwen wel het verstandigste. Dit spaart een hoop tijd en kosten in een later stadium.
Mocht het niet lukken dan weet ik wel iemand met interesse in deze leuke klassieker.
gr Sjoerd
als de lagers vervangen moeten worden moet de krukas ook geslepen worden en dan zal deze er toch echt uit moeten...
Als er niette lang doorgereden is en er geen beschadigingen op de krukas zijn kan het soms zonder slijpen. Voor d eprijs van eensetjelagers hoefje het niet te laten 
S

S
Na consultatie van René de Graaf kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk wel meevalt. Pas een paar weken een vervelend geratel bij het gasgeven zo rond de 2000 toeren.
Op zich is het opmerkelijk dat pas bij 170.000 km er problmen ontstataan,maar waarschijnlijk is de vorige zwitsers eigenaar geen scheurder geweest.
Ik ga kortom maar proberen of mijn garagehouder ik met een minimale operatie de lagers kan laten vervangen (600 euro) zodat ik weer met plezier in dit unieke klassieke stuk 4wd techniek kan doorrijden.
Overigens ben ik nog steeds wel in voor verkoop aan een geinteresseerde
Op zich is het opmerkelijk dat pas bij 170.000 km er problmen ontstataan,maar waarschijnlijk is de vorige zwitsers eigenaar geen scheurder geweest.
Ik ga kortom maar proberen of mijn garagehouder ik met een minimale operatie de lagers kan laten vervangen (600 euro) zodat ik weer met plezier in dit unieke klassieke stuk 4wd techniek kan doorrijden.
Overigens ben ik nog steeds wel in voor verkoop aan een geinteresseerde
zonde van je 600 euro.als je ze al hoort is er een meegedraaid en is de krukas beschadigd.deze motoren zijn er erg gevoelig voor...
Niet jezelf gek laten maken. Gewoon iemand met verstand van zaken laten kijken.
Carterpan er onder vandaan halen, lagerkappen losmaken, en goed kijken of de
krukas beschadigd is. Is dit niet het geval gewoon nieuwe lagers monteren en rijden
maar. Dat tikkende geluid wat je hoort komt gewoon doordat de lagers wat te dun zijn geworden.
als je er op tijd bij bent valt het meestal echt wel mee. En bangmakende verhalen over meedraaiende
lagers....... dat doet ie maar een paar keer, je hoort dan vanzelf een grote klap en er zit dan
wel een gat in je blok....
succes, mvrgr Jan.
Carterpan er onder vandaan halen, lagerkappen losmaken, en goed kijken of de
krukas beschadigd is. Is dit niet het geval gewoon nieuwe lagers monteren en rijden
maar. Dat tikkende geluid wat je hoort komt gewoon doordat de lagers wat te dun zijn geworden.
als je er op tijd bij bent valt het meestal echt wel mee. En bangmakende verhalen over meedraaiende
lagers....... dat doet ie maar een paar keer, je hoort dan vanzelf een grote klap en er zit dan
wel een gat in je blok....
succes, mvrgr Jan.