airco stuk?

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Dortmont

airco stuk?

Unread post by Dortmont »

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een lancia delta te kopen uit '99. Ik hoorde alleen tijdens het stationair draaien van de motot de airco compressor om de 15 seconden aan en uitspringen. Is dit normaal of iets heel ernstigs?

Alvast bedankt voor je reactie
Bas (Delta HPE)

Re: airco stuk?

Unread post by Bas (Delta HPE) »

Nou, klinkt niet heel ernstig.

Ik zou er wel naar laten kijken. Volgens mij doet de mijne hetzelfde afhankelijk van de temperatuur maar zekerheid voor alles!

Succes!
Rogier (Delta HPE 1.6)

Unread post by Rogier (Delta HPE 1.6) »

Is normaal, is je climate control die af en toe wil dat de airco compressor aanslaat.

Rogier
arjo ( HPE & Integrale EVO )

Unread post by arjo ( HPE & Integrale EVO ) »

klopt is niet stuk, ik heb er echter alleen een ander probleem mee springt op nul en afhankelijk daarvan gaat de kachel aan of airco aan.Overkomt mij veel op lange ritten, laatste keer dus naar Frankrijk buiten temperatuur circa 28 graden schiet op nul en gaaft een uitermate heerlijk warme bries, zweten dus.
Bas (Delta HPE)

Unread post by Bas (Delta HPE) »

Hey springt ie op "0" ?? Dat doet die van mij ook soms, alleen op ritten langer dan 2/3 uur.

Na stoppen van motor voor 10 minuten en weer starten werkt ie weer naar behoren. Wat ik echter had is dat ie wel de temp aanhield die ik ingesteld had, maar alleen niet weergaf, tevens sprong ie van "AUTO" naar "MANUAL".

Ik heb het vermoeden dat het zit in het warm worden van het paneel. Want op korte ritten heb ik er nooit last van! Mijn auto is voor dit probleem al bij de Lancia dealer geweest maar die konden niets vinden....

Groeten Bas
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”