lancia delta rook bij stationair draaien

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
gert

lancia delta rook bij stationair draaien

Unread post by gert »

ik heb een vraag over een lancia delta die niet rookt bij gewoon rijden maar gaat roken als hij langer dan 3 min stationair draait .. olie druk en motor warmte blijft gelijk .. ik dacht zelf dat het mischien iets was met de koppakking . normaal bij rijden rookt hij niet en bij even stil staan ook niet . alvast bedank voor reactie's
groetjes gert en veel rij plezier en sleutelze !!!!!
Bert

Re: lancia delta rook bij stationair draaien

Unread post by Bert »

Wat dacht je van nieuwe klepzittingrubbertjes? is wel een duur grappie !!!!!
gert

Unread post by gert »

als het nou mijn klepzitting rubbertjes waren zou hij dan niet continu roken?
het is echt alleen als ik lang stil sta , nieuwe koppaking kost ook zo'n 800euro denk ik ..
bedankt voor je reactie . p.s. heeft iemand een vraagbaak of garage boek voor mij ?...
lekker snel zo'n auto .. mmmmmmmmmmmmmmmm.............................
Dess

Unread post by Dess »

Ik heb t probleem ook...kop is al geheel gereviseerd...Compressie test gedaan....maar t probleem is er nog...ik vermoed zelf dat er olie vanuit de turbo naar t uitlaat gedeelte komt...als ik in de file staat dan na een minuut of drie komt er een blauwe rookpluim uit die niet eerder stopt voordat ik een stukje gereden hebt...Als jij iets meer te weten komt meld t mij dan ook even wil je...Graaaaaroeten...
arjo ( HPE & Integrale EVO )

Unread post by arjo ( HPE & Integrale EVO ) »

welk type is het
gert

Unread post by gert »

intergrale hf turbo ..

vandaag nog wat testjes gedaan , hij rookt niet zo veel als hij nog niet helemaal warm is .
en er zit eem raar geurtje aan ..(je ruikt het ook binnen in de auto).
er kwam ook wat rook bij mijn olie dop vandaan maar dan onder af beetje bij de verdeel kap .
niet veel maar dat rook het zelfde .. tja... ik weet het niet . maandag koppaking test , ben benieuwd.
vindt het leuk dat er nog mensen zijn die willen mee denken .
goede wabsite voor dize problemen .. top!!
groetjes Gert ....
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Zo'n dikke tien jaar geleden was er een probleem met het ontwerp/ constructie van enkele Garret turbo's. De huizen scheurden rond het lager aan de uitlaat kant waardoor er olie in de uitlaat lekte. Ik heb dat probleem gehad bij een 1600 Delta HF.
Als dat het probleem blijkt te zijn, dan ook maar liever geen "goede" gebruikte kopen.
arjo ( HPE & Integrale EVO )

Unread post by arjo ( HPE & Integrale EVO ) »

ook hier geldt voor kijk op http://forums.delphiforums.com/LanciaSport/messages stel de vraag en je krijg de oplossing of bel charly in de steeg 026-4955790
trouwens wat is een integrale HF turbo
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”