Delta 1.6 GT 1992

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Arjan

Delta 1.6 GT 1992

Unread post by Arjan »

Hallo,

Ik ben van plan een Delta 1.6 GT 1992 te kopen. Hiermee zal ik het komende jaar zo'n 35.000 km's moeten rijden ivm met m'n eerste baan. Wat vinden jullie: is het verstandig om in een auto als deze zoveel km's te gaan maken?
Verder ga ik binnenkort de auto bekijken. Heeft iemand tips waar je dan op moet letten en wat de specifieke voordelen/nadelen/problemen van deze auto zijn.

Bij voorbaat dank,
Arjan
andre (1.6 hpe)

Re: Delta 1.6 GT 1992

Unread post by andre (1.6 hpe) »

ik heb gelezen dat er in de volgende gti-tuning een artikel staat over ,waar je op moet letten bij aanschaf van een delta
ik weet alleen niet welke bouwjaren dit betreft
Peter Kuijpers

Unread post by Peter Kuijpers »

Ik heb dat verhaal wel gelezen.... een 92 ' er zou ik persoonlijk niet aanraden. Waarschijnlijk staan op die beestjes nogal wat KM's en is de kans op storing aanmerkelijk groter geworden.

In de GTI T&D stond dat er in de laatste modellen nogal wat gesleuteld is aan storingen die de eerdere modellen hadden. Daarbij is er een andere motor in gekomen die aanmerkelijk moderner is (16V) En daardoor een stevige hoeveelheid pk's meer in huis heeft.

Kortom....een Nuova Delta uit '92 lijkt mij een risico, al zullen ze niet al te duur zijn.

Ik ben dan ook zelf op zoek naar een 1.8 16V uit 1998/1999.
Forzamies

Unread post by Forzamies »

Kan makkelijk ik heb zelf ook zn Delta Gtie gehad en de motor ging pas gek doen bij 260.000 km.
En qua onderhoud valt het ook wel mee kosten heb je altijd met elke auto .
Verder is het een snelle en aparte auto natuurlijk rijden er niet veel meer van rond.

Suc6 verder Michel
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”