Airco + LPG

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Emiel

Airco + LPG

Unread post by Emiel »

Hallo, sinds een week ben ik in het bezit van een Delta 1.6HPE op lpg-g3. Ik heb hier en daar gelezen dat een airco nogal wat vermogen kost, maar kan daaruit niet precies opmaken in hoeverre het normaal is dat je bijvoorbeeld tijdens het rijden merkt dat de motor inhoudt wanneer de airco aanslaat, wat bij mij namelijk het geval is. Tijdens het rijden wisselt mijn motorvermogen; een minuut normaal en een minuut ingehouden; op benzine lijkt alles wel normaal te functioneren. Heeft iemand soortgelijke ervaring? Verder vraag ik me af waarom het sleuteltje in het dashbord soms oplicht "code" oid, ik heb vier sleutels (drie rubber en een in chique plastic) welke houd ik thuis en welke rijdt? Ik ben helaas niet in het bezit van een handleiding, heeft iemand deze misschien ergens digitaal (zien) staan?

Alweer genoeg vragen...

Groeten,
Emiel
Rob

Re: Airco + LPG

Unread post by Rob »

Emiel,

Sinds een maand ben ik ook in het bezit van een Delta 1.6 HPE met airco, en bij mij houdt de auto ook in als de compressor van de airco aanslaat. Ik heb gehoord dat het vermogen wel met 5PK kan zakken als de airco in werking is.
Dat sleuteltje in je dashbord heeft betrekking op de startblokkering. In je contactsleutel zit namelijk een zendertje, als het contactslot het signaal daarvan herkent moet het lampje uitgaan op je dashbord.
De vier sleutels die je hebt zijn 2 gewone contactsleutels, 1 zgn hotelsleutel voor de parkeerboy bij luxe hotels en 1 moedersleutel met een bordeaux-rode kleur. Deze laatste moet je op een veilige plek bewaren omdat een garage deze sleutel nodig heeft om werkzaamheden te kunnen doen aan regeleenheid van de motor.
lieven strobbe

Unread post by lieven strobbe »

Ik rijd sinds 1995 een Thema turbo op LPG en inderdaad : airco pakt vermogen (een compressor wordt geëngageerd !), en op benzine voel je dat minder, maar toch. Hoogst waarschijnlijk wordt die dip door het motormanagement opgevangen. Als ie op benzine staat tenminste, want op LPG wordt dat uitgeschakeld.
Rogier (Delta HPE 1.6)

Unread post by Rogier (Delta HPE 1.6) »

Ik rijdt ook in een Delta HPE 1.6 op een Vialle G3 lpi installatie, en ook daar heb je \'last\' van de airco. Doet ie net zo op benzine. De motormanagment blijft gewoon werken, dat is juist een eigenschap van een G3 installatie.

Groeten, Rogier
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”