slecht startende thema 2.0i. e 1995 type 3

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
frans

slecht startende thema 2.0i. e 1995 type 3

Unread post by frans »

hallo allemaal,

een tijdje geleden had ik al een keer gepost voor dit probleem,

voor de apk moest ik heel veel vervangen, daar ik wel stiekum een beetje verliefd ben op de auto heb ik maar donor thema gekocht, die toevallig ook nog dezelfde kleur was.

na vervangen van injectors, bougies, bougiekabels,rotor, verdelerkap, lambdasonde, luchtmassa meter, inlaatspruitstuk, uitlaat. heb ik nog steeds het volgende probleem.

bij koude start (of langer dan 2 uur stilstaan) sart de auto gewoon om vervolgens na 2 seconden uit te vallen.
als ik de toeren op ong 2500 houd is er niks aan de hand totdat ik loslaat, valt ie weer uit.
als de motor eventjes gedraaid heeft op wat hogere toeren (dus weer op 2500 toeren) dan loopt het blok heel slecht (horten stoten bijna uitvallen).

maar als ik ongeveer een kilometer gereden heb is het probleem totaal weg. geen vermogens verlies, niks. als ik dan de auto stilzet en ongeveer een uur later weer start doet de auto het dan ook gewoon goed.

waar ik wel ben achter gekomen is dat als ik het luchtfilter er af haal en met minn vinger de klep iets verder open houd van de luchtmassa meter, hij gelijk goed gaat draaien, ook bij koude start. laat ik 'm los valt ie gelijk uit.

wie o wie kan mij helpen hiermee???

ik heb er zoveel tijd en moeite in zitten dat ik het zonde vind dat ik de auto moet weg doen. helemaal nu die ook goedgekeurd is.

vervangen is,
bovengenoemde,
achterbrug incl totale ophanging en schockbrekers
aandrijf assen incl hoezen,
rechter voorpoot.
interieur
motorkap
achterklep
complete uitlaat vanaf blok tot eind
M.J. Evers

Re: slecht startende thema 2.0i. e 1995 type 3

Unread post by M.J. Evers »

Als je er dan een andere LMM op aansluit? Doet ie het dan gewoon?
frans

Unread post by frans »

ja , de lmm heb ik ook vervangen en toch blijft het probleem zich voor doen,

ik zou haast denken dat er iets in de computer zit

in deze volgorde heb ik alles vervangen

eerst:
lmm
bougies
kabels
rotor,verdelerkap
lambdasonde
luchtfilter
helaas was de donor de 115 pk versie uit 1994, mijn auto is de 155 pk versie dus kon ik de computer niet omhangen.
frans

Unread post by frans »

o ja, als laatste alle injectors vervangen en connectors nagekeken en ingespoten.

valve cleaner met een halve tank, daarna met 3 tankbeurten 3 keer injector cleaner gedaan.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Volgens mij moet je het zoeken in de verrijking van de koude start. Er bestaat een koude start injector die meer benzine geeft. Ik zou het werkplaatshandboek op dit systeem naslaan en controleren of alle sensoren goed werken.
alessandro

Unread post by alessandro »

ik zou naar de stationair omlooppklep kijken, heb ook last van gehad met mijn Thema's
frans

Unread post by frans »

weet u misschien waar deze klep zich bevind??

kan het nl nergens op internet terug vinden.

tot overmaat van ramp is mijn carterpan pakking ook nog lek.
Alessandro

Unread post by Alessandro »

naast de luchrtmassameter is met 2 slangen aangesloten
Frans

Unread post by Frans »

oke dan ga ik daar nog naar kijken, bedankt,

ik heb de auto nu ook te koop staan, helaas maar ik heb er gewoonweg geen tijd meer voor.
Frans

Unread post by Frans »

hallo,

ik heb er naar gekeken en een beetje geprobeerd schoon te maken, en ik heb dat moertje bovenop verplaatst.

het haalt wel iets uit, de auto gaat wel een stuk eerder beter lopen, maar nog steeds bij koude start valt ie weer uit.

enig idee wat ik er nog meer aan kan doen?

alvast bedankt.

mvg frans kornet
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”