verwarming thema

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
pol

verwarming thema

Unread post by pol »

Hoi,
Misschien kan er mij iemand helpen: de interieurverwarming van mijn thema (type2) werkt niet meer.
Het koelwater komt wel nog op temperatuur, en de slangen naar de kachelradiator worden ook nog warm en ze zijn ontlucht.
Er komt enkel koude lucht uit, ook als staat de verwarming op maximum.
Het is een exemplaar met automatische verwarming. Volgende vraag ik mij af: wordt de toevoer van warm water door de rkachelradiator geregeld, of enkel de luchtstroom langs de radiator om de warmte te regelen.
Weet er ook iemand langs waar de eventuele kleppen te bereiken zijn, (ik hoop dat ik niet het dashboard moet verwijderen).

groetjes, Pol
Ronald

Re: verwarming thema

Unread post by Ronald »

Ja dat is een leuk klusje....

Je moet even onder de motorkap kijken, nét onder de voorruit in het midden van de auto.. Daar zit het kachelkraantje en dat wordt bediend door een stangetje wat weer bediend wordt door het Automatic Heating System in je dashboard.. De verbinding stangetje/kachelkraantje gaat wel eens los.. Als je de AHS van koud naar warm zet zul je het stangetje zien bewegen maar vermoedelijk ligt hij los... Tis even pielen want de ruimte is erg krap..

Ik weet dit toevallig want op mijn oude Thema turbo met airco had ik het zelfde probleem... We zijn een keer in de winter vanuit Groningen naar Zeeland geren met alleen maar koude lucht terwijl ik onder de motorkap zó het stangetje even had kunnen bedienen...

Succes!
pol

Re: verwarming thema

Unread post by pol »

Ronald,

Het is inderdaad het stangetje dat jij daaar beschrijft waarvan het bevestigingspinnetje was afgebroken, op een kwartiertje was het gefixt!
En dan te weten dat ik al weken in de kou zit rond te rijden.

Bedankt, je hebt er ene te goed van mij.

Pol
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”