Hoe deurpaneel losmaken Thema???
Hoe deurpaneel losmaken Thema???
Ik zie wel twee zwarte afdekkapjes zitten aan de greep om je deur dicht te trekken maar krijg ze er niet uit, hoe gaan die eruit en wat moet ik nog losmaken om het te verwijderen??? Het is om aan de motor te kunnen geraken die slecht contact heeft of kapot is.
Re: Hoe deurpaneel losmaken Thema???
dat zijn twee dopjes die je met een schroevendraaier eruit kunt wippen daar zitten dan weer schroeven achter die je los moet draaien
Deze twee kapjes eraf halen (ik vermoed dat je het over type 2 deuren hebt) dan de schroeven los en je kunt de handle eraf halen (steekt bovenin nog een beetje vast, kun je naar beneden wegtrekken). Bij raamslingers: chromen kapje aan de achterzijde duwen (clipje) dan springt ie eruit. Daarachter zit een schroef, deze losdraaien en raamslinger kan eraf.
Dan (indien achterdeur) palletje bovenop eraf schroeven.
Het deurpaneel zit nu alleen nog vast met plastic drukkers. Vanaf de onderkant het paneel loswerken met een schroevendraaier. Ik doe er tape omheen om geen beschadigingen aan de lak te krijgen. Als alle drukkers loszijn kun je het paneel iets van de deur aftrekken en naar boven bewegen zodat de rand uit de onderkant van het raam gaat.
Klaar is klara. Monteren is het omgekeerde. Het is lastig om de rand weer om de onderkant van het raam te krijgen; begin met de linkerkant en druk dan het scherm er geleidelijk op waarbij je tegen de deur aan blijft duwen.
Succes!
Dan (indien achterdeur) palletje bovenop eraf schroeven.
Het deurpaneel zit nu alleen nog vast met plastic drukkers. Vanaf de onderkant het paneel loswerken met een schroevendraaier. Ik doe er tape omheen om geen beschadigingen aan de lak te krijgen. Als alle drukkers loszijn kun je het paneel iets van de deur aftrekken en naar boven bewegen zodat de rand uit de onderkant van het raam gaat.
Klaar is klara. Monteren is het omgekeerde. Het is lastig om de rand weer om de onderkant van het raam te krijgen; begin met de linkerkant en druk dan het scherm er geleidelijk op waarbij je tegen de deur aan blijft duwen.
Succes!
Hoi,
Nog een tip om het paneel weer op z'n plek te krijgen: zorg dat je het raam helemaal open hebt, dan haakt het paneel veel makkelijker achter de bovenste rand.
Gr Hans
Nog een tip om het paneel weer op z'n plek te krijgen: zorg dat je het raam helemaal open hebt, dan haakt het paneel veel makkelijker achter de bovenste rand.
Gr Hans
Sem,
Als het niet wil lukken hoef je hem niet meteen te verkopen
.
Rick
Als het niet wil lukken hoef je hem niet meteen te verkopen

Rick