Knipper relais blijft tikken.....
Knipper relais blijft tikken.....
Hallo, hier nogmaals een vraagje over mijn Dedra,
vanavond reed ik terug van een zondagmiddag bezoekje aan mijn ouders (nutteloze info, maar toch leuk om te weten) en na een verwisseling van rijstrook met gebruik van de knipperlichten bleef er iets tikken...
Het tikte ongeveer twee keer zo snel als het normale tikken van de richtingaanwijzers. Als ik de richtingaanwijzerhendel links of rechts (boven of beneden) zette dan knipperde en tikte alles zoals het hoort.
Ik heb de knipperlicht zekering bekeken, 7.5 volt, niks aan de hand. Het knipperrelais heb ik ook gevonden, maar daar is (voor mij) op het oog niks aan te zien.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
Peter
vanavond reed ik terug van een zondagmiddag bezoekje aan mijn ouders (nutteloze info, maar toch leuk om te weten) en na een verwisseling van rijstrook met gebruik van de knipperlichten bleef er iets tikken...
Het tikte ongeveer twee keer zo snel als het normale tikken van de richtingaanwijzers. Als ik de richtingaanwijzerhendel links of rechts (boven of beneden) zette dan knipperde en tikte alles zoals het hoort.
Ik heb de knipperlicht zekering bekeken, 7.5 volt, niks aan de hand. Het knipperrelais heb ik ook gevonden, maar daar is (voor mij) op het oog niks aan te zien.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
Peter
Re: Knipper relais blijft tikken.....
Peter
Het is zonder twijfel de schakelaar zelf. Een gekend probleem.
Hoor maar even aan je dealer.
Makkelijk zelf te vervangen.
Groetjes
Bart
Het is zonder twijfel de schakelaar zelf. Een gekend probleem.
Hoor maar even aan je dealer.
Makkelijk zelf te vervangen.
Groetjes
Bart
Beste Peter,
Het tikken wordt veroozaakt door de schakelaar aan het stuur.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen. Bij mijn dedra was dit ook en met dank aan de toewijdig van een aantal lancia liefhebbers heb ik dit verholpen.
Kijk maar eens in de vraagbaak op de site www.deltahpe.nl
Veel succes,
Andy Lemmens
Het tikken wordt veroozaakt door de schakelaar aan het stuur.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen. Bij mijn dedra was dit ook en met dank aan de toewijdig van een aantal lancia liefhebbers heb ik dit verholpen.
Kijk maar eens in de vraagbaak op de site www.deltahpe.nl
Veel succes,
Andy Lemmens
Andy en Bart,
enorm bedankt voor jullie reacties....
Donderdag gaat mijn Dedra voor een (klein) beurtje naar de garage. Ik geef samen met mijn sleutels een briefje met daarop de oplossing voor het tikken van het relais
(WWW.DELTAHPE.NL)
Misschien dat ik in de toekomst zelf wel het lef bij elkaar zoek om de auto zelf te opereren......... Voorlopig moet het maar even geld kosten...
Peter
enorm bedankt voor jullie reacties....
Donderdag gaat mijn Dedra voor een (klein) beurtje naar de garage. Ik geef samen met mijn sleutels een briefje met daarop de oplossing voor het tikken van het relais

Misschien dat ik in de toekomst zelf wel het lef bij elkaar zoek om de auto zelf te opereren......... Voorlopig moet het maar even geld kosten...
Peter
Pas op dat de dealer je geen loer draait.
Een uurtje zelf sleutelen of bij de dealer 200 euro excl. maakloon voor een nieuwe schakelaar ophoesten.
Ik ga in ieder geval niet meer naar de dealer.
succes Andy.
Hmmmm, heb mn auto net weer terug, maar k denk dat ik toch maar een keertje langs de dealer ga.....
Ik dacht even bij een bovag/focwa garage langs te gaan...... Aanbevolen door een mede-lancia-eigenaar aan de overkant van de straat. Duur was die niet, maar service ho maar... Volgens de monteur moest ik maar een nieuwe knipperlichtschakelaar kopen en die (laten) monteren..... Zou tussen de 100 en 150 euro worden.
Is het echt zo makkelijk zelf te doen ???
Ik ben een beetje bang dat ik met mijn lompe handen meer kapot maak dan me lief is....
hoeveel tijd zou het voor een "echte" monteur zijn en wat zijn een beetje gangbare werkplaatsuurtarieven??? (mooi scrabblewoord trouwens)
Peter
Ik dacht even bij een bovag/focwa garage langs te gaan...... Aanbevolen door een mede-lancia-eigenaar aan de overkant van de straat. Duur was die niet, maar service ho maar... Volgens de monteur moest ik maar een nieuwe knipperlichtschakelaar kopen en die (laten) monteren..... Zou tussen de 100 en 150 euro worden.
Is het echt zo makkelijk zelf te doen ???
Ik ben een beetje bang dat ik met mijn lompe handen meer kapot maak dan me lief is....
hoeveel tijd zou het voor een "echte" monteur zijn en wat zijn een beetje gangbare werkplaatsuurtarieven??? (mooi scrabblewoord trouwens)
Peter
De werkplaatstarieven staan op ongeveer 35 euro pu. (weet ik niet zeker)
En als je precies doet zoals op de website beschreven kan er weing misgaan.
Ik alleen maar positieve reacties gelezen van mensen die dit euvel ook zelf verholpen hebben.
grtn. Andy
En als je precies doet zoals op de website beschreven kan er weing misgaan.
Ik alleen maar positieve reacties gelezen van mensen die dit euvel ook zelf verholpen hebben.
grtn. Andy
Bij ons in de buurt heb je geluk wanneer ze 45 euro per uur vragen......Gaat helemaal nergens over!
Gewoon zelf doen, de tijd nemen en gewoon niks forceren
Leer je meteen je Lancia een beetje kennen!
Suc6!
Gewoon zelf doen, de tijd nemen en gewoon niks forceren

Suc6!
simpel zelf te repareren, zit in het printje dat bedient word door de knipperlichthandle.
Als je de handle van de stuurkolom hebt afgehaald kun je de 4 lange schroeven loshalen, printje is nu zichtbaar. daar zitten 3 koperstrookjes op, er is er een losgeschoven (oorzaak? maar is bekend probleem). deze met soldeerbout weer op juiste plek zetten, en probleem is opgelost.
Kost niets en als je een dealer binnenstapt wel.
met de vriendelijke groeten en succes!
Willy
Als je de handle van de stuurkolom hebt afgehaald kun je de 4 lange schroeven loshalen, printje is nu zichtbaar. daar zitten 3 koperstrookjes op, er is er een losgeschoven (oorzaak? maar is bekend probleem). deze met soldeerbout weer op juiste plek zetten, en probleem is opgelost.
Kost niets en als je een dealer binnenstapt wel.
met de vriendelijke groeten en succes!
Willy
nogmaals...
op deze site vind je de stap voor stap uitleg
http://deltahpe.nl/Vraagbaak/Richting%2 ... wijzer.htm
goede uitleg en is precies hetzelfde als bij een dedra, en zelfs met 2 linkerhanden makkelijk te doen.
groeten,
op deze site vind je de stap voor stap uitleg
http://deltahpe.nl/Vraagbaak/Richting%2 ... wijzer.htm
goede uitleg en is precies hetzelfde als bij een dedra, en zelfs met 2 linkerhanden makkelijk te doen.
groeten,