Hallo Lancisten,
Ik ben op zoek naar extra zware veren, aangezien ik regelmatig een zware kar achter de Dedra 1.9TD (1994) hang en dan ook nog al wat gewicht in de auto zelf vervoer. Zijn de veren van een Stationwagon zwaarder? en passen die op de sedanuitvoering? Wie weet waar ik deze veren nieuw, gebruikt of imitaite kan kopen. Of heeft niemand toevallig een setje liggen welke niet meer gebruikt worden.
Bij voorbaat dank,
Groetjes Frank de Veer.
caravan veren
Re: caravan veren
Hallo naamgenoot!
Misschien kun je 't eerst proberen op te lossen d.m.v. heb plaatsen van rubbers in je veren. Dit kost heel weinig en bij mij heeft 't goed gewerkt. (Caravan achter mijn Thema)
Je hebt 2 typen rubbers voor in de vering:
- Rubber 'blokjes' van zo'n 4 centimeter hoog. Zo tussen 2 windingen te klemmen, verder geen montage-gedoe. Deze zijn helaas niet meer zo makkelijk aan te komen. (bij mij in de buurt niet) Deze heb ik zelf tussen mijn achtervering geplaatst en 't werkt super!
- Rubber ringen. Deze worden met bijgeleverde tie-wraps op de 'draad' van de veer geklemd. Het effect van deze ringen is wat minder, maar zeker merkbaar. Deze dingen zijn te krijgen bij bv. de Heuts. Kosten: zo'n 20 euro per set.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes,
Frank
Misschien kun je 't eerst proberen op te lossen d.m.v. heb plaatsen van rubbers in je veren. Dit kost heel weinig en bij mij heeft 't goed gewerkt. (Caravan achter mijn Thema)
Je hebt 2 typen rubbers voor in de vering:
- Rubber 'blokjes' van zo'n 4 centimeter hoog. Zo tussen 2 windingen te klemmen, verder geen montage-gedoe. Deze zijn helaas niet meer zo makkelijk aan te komen. (bij mij in de buurt niet) Deze heb ik zelf tussen mijn achtervering geplaatst en 't werkt super!
- Rubber ringen. Deze worden met bijgeleverde tie-wraps op de 'draad' van de veer geklemd. Het effect van deze ringen is wat minder, maar zeker merkbaar. Deze dingen zijn te krijgen bij bv. de Heuts. Kosten: zo'n 20 euro per set.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes,
Frank