auto verhuren

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Rudy

auto verhuren

Unread post by Rudy »

Heb vandaag een aanbod gekregen om mijn thema LX automaat te verhuren voor 2 jaar. Weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet . Het is wel directe familie waar de auto dan heen gaat, heb zelf nog wel een thema dat is ook het probleem niet maar toch.

Van de andere kant weer iemand meer die ni een thema rijdt.
En het brengt ook geld op ?
Als ik een contract zou opmaken wat zou er n moeten staan ?

Heb vandaag een thema gehad waar bij in november door HALAN en compleet nieuwe uitlaat gemonteert is. Bij het verwijderen van de oude uitaat zijn ze met een slijptol bezig geweest , kan het zien hebben door het chassie geslepen. Bij deze garage moet je dus ook niet met een auto komen ( de boeren ). Auto wordt dus bij komende keuring op dit probleem afgekeurdt , of je laat het maken en kost het weer onnodig geld. ( ik kan het op het moment wel beter besteden )

Rudy
Ronald

Re: auto verhuren

Unread post by Ronald »

Tja... Het is jouw auto dus je moet het zelf weten. Ik denk niet dat ik het zou doen, je bent al zo lang bezig en nou gaat er iemand anders in rijden! Kan je anders niet een andere Thema klaarmaken voor hem dan? Zoek een mooie op en maak hem helemaal naar zijn wens, dan hou jij je eigen auto!
Rudy

Unread post by Rudy »

Is op zich niet zoon slecht ide, maar er zijn niet zeveel goede thema,s die te koop zijn .
En je kunt nou eenmaal niet alles hebben , maar ik weet nog niet wat ik ermee doe. Heb nu een vrij unike auto in de schuur staan die eindelijk goed loopt, maar dat is nu het probleem dat vinden nu meer mensen.
mac turbo

Unread post by mac turbo »

verhuren is wel een aardige optie, denk wel over de volgende dingen goed na:

- wie betaald de schades;
- wie betaald de verzekering;
- wie betaald de boetes;
- wie betaald het onderhoud.

Kan een dure hobby worden als je dat niet goed regelt, huren betekent tenslotte dat het jouw eigendom is en nu is het een goede kennis, op het moment dat er een snelheidsboete binnenkomt van een goed bedrag, wat dan??

Groet,

Machel

p.s. succes met je beslissing!
Rudy

Unread post by Rudy »

We hebben het er vanmidag uitgebreid over gehad en het gaat niet door. Toen hij zag wat ik aan wegebelasting betaal schrok hij toch wel.
Ik ga nu op zoek naar een gewone 2.0 of zoiets, maar wel weer een thema rijder erbij. Heb contact gehad met verschillende thema,rijders van lancia club NL maar de meeste zien niks in speciale dagen enz voor thema,s helaas.
Is er nog iemand mee bezig geweest ??

Van de week in een 8.32 gereden en vind de auto op zich tegen vallen. Er hangt gewoon teveel gewicht op de voorwielen en dat merk je in de bochten.
8.32 staan er de laatste tijd veel te koop voor op zich weinig geld.

Heb er tussen de bedrijven door nog een sloper bij gekocht heeft alleen zoon vies brijn interieur.
Rudy
marc

Unread post by marc »

Is er in nederland dan een verschil voor wegbelasting tussen een 2.0 en een 2.0turbo?
mvg.
Rudy

Unread post by Rudy »

wel degelijk licht eraam wat de auto weegt en dan kun je kijken in welk klasse hij valt. Een gewone 2.0 weegt ongeveer 1150 kg en een V6 LX 1409 kg dat scheelt nogal.
Rudy
marc

Unread post by marc »

Sorry,ik dacht dat je een turbo lx had maar het blijkt een v6 lx te zijn.In dat geval is er bij ons ook een verschil.Maar bij ons is het wel zo:een 2liter is een 2liter,weegt die nu 500kg of 2500kg"zelfde bedrag",heeft die nu 100 din pk of 700 din pk"zelfde bedrag".

mvg.
Rudy

Unread post by Rudy »

Waar kom je in hemelsnaam vandaan ??
Ik heb een V6 LX automaat. Had tot vorige week nog een V6 LX en heb nog een Turbo LX gekocht maar die is nog niet in Nederland.
Rudy

Unread post by Rudy »

En nog iets een LX Turbo weegt ook heel wat zwaarder dan een LS Turbo dit komt door al die electrische dingen en wat dacht je van een lederen dasboard dat weegt ook wat.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”