werkplaats handboek turbo 16V

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Ronald

werkplaats handboek turbo 16V

Unread post by Ronald »

Heeft iemand zo iets? Ik wil de riemen vervangen en kleppen stellen volgende week maar het zou fijn zijn als ik wat info erover heb. Mag natuurlijk ook op cd staan...
Ronald

Re: werkplaats handboek turbo 16V

Unread post by Ronald »

Een gouden maar helaas ook Franse tip... Het lijkt me een mooi boek maar het is er alleen in het Frans. Duits en Engels is geen probleem maar dit... Ik zoek nog even verder!
Pol

Unread post by Pol »

Ronald,

Heb je trouwens geen type 3 (205pk / 834 F2000)? Die hebben hydraulische klepstoters en hoeven dus niet bijgesteld te worden.

Pol
Rudy

Unread post by Rudy »

Hydraulische kleppenstoters ??????????????????????????????????????????????
op een thema ??????????????????????????????/
Hij heeft een type 2.
In princiepe is een type 2 motor sneller heeft danwel minder PK maar een hooger koppel en daar heb je meer aan.
Wat is het verschil tussen 834 F2000 en 834 F000 ???
Rudy
Ronald

Unread post by Ronald »

Ik heb inderdaad een type 2 maar ik wist niet dat een type 3 hydraulische klepstoters had? Is dat echt zo? Ik dacht dat het grootste verschil in het motor management zat, wat type 2 dus niet heeft. Type 2 is dus ook niet te chip tunen... Of ben ik nu gek?

Ik heb ondertussen alle riemen besteld en al even in de rechter wielbak naar de motor gekeken, maar je kan er aardig bij en ik denk dat het wel gaat lukken. Ik heb laatst nokkenassen in een V6 motor vervangen maar daar heb je weinig ruimte om te sleutelen.

Ik ga deze week hoop ik beginnen en als het niet lukt, meld ik me weer!
Rudy

Unread post by Rudy »

De motor van een type 3 is op zich dezelfde als van een type 2 met wat modificatie.
Het grote verschil zit hem inwendig inde koeling.
Een type 2 niet te chip tunning ha ha ga eens naar madeno racing die doen niet anders.

Rudy
Ronald

Unread post by Ronald »

Waar zit de chip in dan? Een type 2 turbo heeft Marelli onsteking en Bosch injectie. Dat werkt toch onafhankelijk van elkaar? Ik heb een Alfa 90 2.5 V6 gehad met L-Jettronic en daar viel ook niets aan te chippen. Op type 3 zit Motronic en dat is echt een motor management. Ik zie ook nergens chips voor oudere auto's zoals een gewone 16V ofzo?
Rudy

Unread post by Rudy »

Die chip zit in een compoter naartuurlijk. Maar dat is een ingewikkelt verhaal.
Rechts onder het dasboard moet bij je auto een compoter zitten die b.v. de inspuit tijd regeld je turbo druk wordt via de compoter geregeld. ( of hebben je zelf wat geweizigt of je voorganger )
Bij oude type vooral 1 zit langs de accu een compoter en onder het dasboard ze werken zeker niet onafschijdelijk.
Ronald

Unread post by Ronald »

Ik heb op de site van http://www.squadra-tuning.com/squadra_tuning.htm zitten lezen en dat gaf wel vertrouwen. Er wordt er hoop afgerommeld he? Turbodruk omhoog en hup, gechiptuned! Maar als hij in elkaar draait kan ik Frank uit gaan huilen...
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”