Weer een vraagje van Frank!!

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Frank

Weer een vraagje van Frank!!

Unread post by Frank »

Dagdag!

Ik wil toch wel graag een sportluchtfiltertje voor m'n Thema. Maar nu moet ik een adapterplaatje hebben om op die vierkante Bosch-aansluiting zo'n dingetje te plaatsen. Iemand bij Heuts automaterialen zei dat zo'n ding wel 40 euro kon kosten! Dat zal toch niet? Weet iemand zo wat ik precies voor adapter nodig heb en wat het ongeveer kost? Ik neem aan dat ik gewoon een universele sportfilter erop kan zetten....

Nog een fijne avond gewenst aan allen!

Frank
Ronald

Re: Weer een vraagje van Frank!!

Unread post by Ronald »

Ik heb deze filters bij NLpower.com besteld, samen met een adapterplaatje voor een Bosch luchtmeter. Je moet wel even de afstand tussen de bevestigingsboutjes opmeten. Alleen heb je weinig aan zo'n plaatje omdat er te weinig ruimte is tussen de luchtmeter en de intercooler. Ik heb van een type 3 V6 de aansluiting gepakt die naar de deksel van het luchtfilter loopt. Daar de rand afgezaagt en vervolgens het open filter opgemonteerd. Snap je het nog? Kijk de volgende keer maar even bij mijn auto, dan zal je het zien...

Ik zou trouwens eerst je katalisator verwijderen...

Image

Image
mac turbo

Unread post by mac turbo »

Wat is de winst nu eigenlijk als je de kat weg haalt? Ik heb begrepen dat ik hem weg kan halen zonder problemen met de apk gezien het bouwjaar. Wat doe je trouwens met de labda meter?

groet,

Machel
Ronald

Unread post by Ronald »

Vanaf bouwjaar 1 januari 1993 moet er bij de apk een kat. onderzitten, daarvoor niet. Ik heb bij mijn auto's de kat. open gezaagd en de rommel eruit gehaald en daarna weer dicht laten lassen. Het scheelt aanzienlijk in vermogen, zowel bij de turbo als bij de V6. Mooier is om er een pijpje tussen te lassen omdat je nu wat wervelingen extra in de uitlaat krijgt, en bij non turbo motoren een beetje blikkerig geluid, maar het gaat prima zo. De lambda senser moet je gewoon laten zitten, die zit nl vóór de kat. en voelt dus geen verschil met afregelen. Vanmorgen met de apk had ik 0.95 %Co ipv 0.5, maar dat ligt niet aan het gebrek aan kat., en heb tijdens de keuring gewoon het Co naar beneden staan draaien, en daarna weer terug gezet!
Nu nog de handrem maken en een stuurhoesje vervangen...
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”