Dag mensen!
Ik hou jullie graag bezig met het beantwoorden van mijn vele vragen.....Het volgende: Ik zag bij de meeting dat een aantal Thema's waren verlaagd. Nu vroeg ik mij af hoe jullie dat gedaan hadden. (alleen kortere veren?) Ook vroeg ik me af of jullie nooit last hebben van het schuren van de achterbanden in de wielkasten. (Met veel belading/mensen achterin)
Muchos gracias!
Frank
Verlagen?
Re: Verlagen?
Over het algemeen zijn de standaard dempers vrij slap, zeker omdat de meeste Thema's nog met originele schokdempers rondrijden, en is het beter om andere te monteren. Die Thema V6 van Aad heeft gele Koni dempers waarvan de demping in te stellen is met H&R veren. Hij staat mooi laag zonder dat je echt overal aan de grond zit en het ligt perfect op de weg. Je levert wel wat comfort in maar krijgt er een mooi strak sturende auto voor terug. Wat ik vervelend vind bij een standaard auto is het overhellen in de bochten maar zeker bij optrekken en afremmen. Hij heeft ook i.p.v. 195-60-15, 205-55-15 banden wat ook een verbetering is.
Op mijn eigen SW heb ik gewone vervangingsdempers zitten, ik geloof Monroe, met een goedkoop setje veren. Ook dit rijdt erg goed, dus je moet het maar net treffen.
Eerlijk gezegd zijn er ook een hoop mensen die het hele verlagen niets vinden omdat ze teveel aan comfort verliezen, dus ik zou er even goed over na denken voor dat je begint!!
Op mijn eigen SW heb ik gewone vervangingsdempers zitten, ik geloof Monroe, met een goedkoop setje veren. Ook dit rijdt erg goed, dus je moet het maar net treffen.
Eerlijk gezegd zijn er ook een hoop mensen die het hele verlagen niets vinden omdat ze teveel aan comfort verliezen, dus ik zou er even goed over na denken voor dat je begint!!
Re: Verlagen?
Ik ben er wel eens achteraan gegaan voor mijn turbo, wat ik had vernomen en ook bleek bij de demper-boer is dat er slecht aan goede dempers te komen is, de turbo heeft andere dempers dan de rest en staat van nature al lager op de weg.
groet,
Machel
groet,
Machel