Hallo,
Heb deze vraag al eerder voorgelegd, maar heb nog geen oplossing gevonden. Momenteel loopt mijn thema turbo 16v op 3 cilinders. Het is begonnen toen het buiten wat warmer werd, dat de auto begon te schokken, bijvoorbeeld in de file, of bij in stadsverkeer. als de motor weer genoeg rijwind kreeg, liep hij weer normaal. Inmiddels loopt de auto alleen nog maar op 3 cilinders. Heb de bougiekabels en de bougie van de 4e cilinder vervangen (deze was zwart en vettig) maar het probleem is er nog steeds. Wie heeft een idee?
thema op 3 cilinders
Re: thema op 3 cilinders
Vonkt de bougie kabel wel ?
Is de bobine goed ?
Wordt de bougie nat , zoja zit er in dat systeem geen onderbreking of zitten de injectoren verstopt.
Is de motor toevalig ooit erg heet geworden en er wat bedraading te warm is geworden ?
Heeft de cilinder wel comperesie, zijn de kleppen goed gestelt ?
Anders bij een dealer aan de computer hangen deze kunnen BIJNA alles doormeten.
suukses ermee
Is de bobine goed ?
Wordt de bougie nat , zoja zit er in dat systeem geen onderbreking of zitten de injectoren verstopt.
Is de motor toevalig ooit erg heet geworden en er wat bedraading te warm is geworden ?
Heeft de cilinder wel comperesie, zijn de kleppen goed gestelt ?
Anders bij een dealer aan de computer hangen deze kunnen BIJNA alles doormeten.
suukses ermee
draadje gammel van de voorschakelweerstand??
dit komt nogal eens voor.
ding zit links van je inlaatspruitstuk,en steken 4 draadjes in,voor elke injector 1.
gebeurt wel vaker dat zo'n verbinding los zit.voor de zekerheid even solderen en hij doet 't dan weer.
maar het kunnen nog veel meer dingen zijn natuurlijk..
succes!!
dirk-jan
dit komt nogal eens voor.
ding zit links van je inlaatspruitstuk,en steken 4 draadjes in,voor elke injector 1.
gebeurt wel vaker dat zo'n verbinding los zit.voor de zekerheid even solderen en hij doet 't dan weer.
maar het kunnen nog veel meer dingen zijn natuurlijk..
succes!!
dirk-jan
Ik heb met mijn turbo hetzelfde probleem gehad, het bleek dat de bobine van de 4de cylinder kapot was. Ik weet niet welk type thema je hebt, zelf heb ik een type 2, deze heeft 2 bobines, wissel de bougiekabels en de stekkers om zodat cylinder 4 weer zou moeten werken. Loopt hij nog steeds op 3 cylinders dan kijken of inderdaad nu een andere cylinder geen vonk geeft. Zo ja, probleem gevonden. Op de sloop zijn ze genoeg te vinden aangezien fiat en saab ze ook gebruikt hebben.
Succes,
Macturbo
Succes,
Macturbo
Ik had hetzelfde bij een V6 (liep op 5 cilinders). Daar bleek een kabeltje stuk te zijn dat de ontstekingsvolgorde doorgeeft aan de computer (oid). Dit kabeltje omklemt één van de bougiekabels.
Je kan het proberen..
Je kan het proberen..