Resonantie bij voorwielophanging
Resonantie bij voorwielophanging
Ik heb een Dedra 1.9 td uit 1998 waar onlangs het rechter wiellager en beide remschijven aan de voorzijde vervangen zijn. Vanaf dat moment heb ik bij het rijden op een klinkerweg 40-50 km/uur resonantie die van de voorkant lijkt te komen. De dealer dacht meteen aan de stabilisatiestangen. Deze zijn vervangen maar het probleem is niet opgelost. Op asfalt rijd ie perfect. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
Re: Resonantie bij voorwielophanging
typisch Dedra-fenomeen. kan veranderen bij kouder weer, rubbers die harder worden...
Heb exact dezelfde ervaring bij mijn Dedra van 95 als Johny V.
Bij nat en niet te koud weer zijn de rubbers het minst hoorbaar.
Bij nat en niet te koud weer zijn de rubbers het minst hoorbaar.
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik alleen niet begrijp is waarom ik voor het vervangen van de onderdelen geen resonantie had, en nu wel. Het weer is een lange periode voor en na vervanging van onderdelen constant warm geweest. Meteen nadat ik de gargage verlaten had merkte ik het echter pas. Nog meer suggesties?
Een aantal dagen (of weken?) geleden heft dit ook op de site gestaan. Mijn ervaring hiermee is dat de rubbers zijn. De alfa 155 heeft dit euvel ook. De dealer verteld me dat dit een constructiefout is. Elke dedra die ik heb gehad, inclusief de huidige, hebben dit euvel. Rubbers vervangen kost veel tijd dus arbeidsloon. De mijne heeft nu 190.000 gelopen en heeft ook dit geluid. Mee leren leven dus. Levert geen gevaar op volgens de dealer.
Henri
Henri